Niet tevreden over hosted VoIP TelefonieIets minder tevreden over hosted VoIP TelefonieRedelijke tevreden over hosted VoIP TelefonieTevreden over hosted VoIP TelefonieMeer dan ruim tevreden over hosted Telefonie
088-1014500 Ma-Vr 8:30 tot 17:00 uur

Veel gestelde VoIP vragen

VoIP & vaste telefonie

HOE LANG BEN JE NIET BEREIKBAAR BIJ HET OVERSTAPPEN VAN ISDN NAAR VOIP?

Je blijft altijd bereikbaar wanneer je overstapt van ISDN naar VoIP. Jij en jouw klanten merken hier helemaal niets van.

HOE SNEL KAN IK OVER EEN TELEFOONNUMMER BESCHIKKEN?

Erg snel. 10Telecom kan dit in de meeste gevallen binnen een halve dag voor je regelen. Je bent dan direct bereikbaar.

KAN IK EEN NIEUW TELEFOONNUMMER AANVRAGEN?

Ja, dit is mogelijk. 10Telecom kan in de meeste gevallen binnen een halve dag een gebruiksklaar telefoonnummer opleveren. Zie voor meer informatie: Nieuw telefoonnummer aanvragen.

HOE SNEL KAN IK OVERSTAPPEN?

Dit kan erg snel geregeld zijn. Het is mogelijk om nog dezelfde dag te bellen via 10Telecom. In sommige gevallen kan het verhuizen van de telefoonnummers iets langer duren. Neem contact op met één van onze medewerkers en informeer naar de mogelijkheden.

WERKT VOIP OOK ALS IK GEEN INTERNETVERBINDING HEB?

VoIP betekent Voice-over-IP, oftewel bellen via internet. Om te kunnen bellen via VoIP heb je dus een internetverbinding nodig. Deze internetverbinding moet stabiel en snel genoeg zijn. Mocht je om welke reden dan ook tijdelijk geen internetverbinding hebben, dan worden inkomende telefoongesprekken automatisch doorgeschakeld naar een ander telefoonnummer.

HOE SNEL KAN MIJN TELEFOONNUMMER GEPORTEERD WORDEN?

Dit is van een aantal zaken afhankelijk, onder andere of er nog een contract loopt bij de huidige operator en of de NAW gegevens juist ingevuld zijn. In de meeste gevallen neemt het porteren van een telefoonnummer 1 week in beslag.

KAN IK ALVAST UITBELLEN MET MIJN EIGEN CENTRALE VIA VOIP IN COMBINATIE MET ISDN?

Het is mogelijk om alle inkomende oproepen af te handelen via ISDN en alle uitgaande gesprekken te voeren via VoIP. Dit moet wel ondersteund worden door de eigen telefooncentrale. In de meeste gevallen is dit geen probleem. In combinatie met onze SIP Trunk is het mogelijk om direct uit te bellen via VoIP. Je kunt het overstappen van ISDN naar VoIP dan zelf inplannen.

WELKE TOESTELLEN WORDEN ONDERSTEUND DOOR 10TELECOM?

In principe kunnen alle VoIP telefoontoestellen aangesloten worden op het platform van 10Telecom en beschikken over basis functionaliteiten zoals:
-bellen en gebeld worden.
-in de wacht zetten.
-(on) aangekondigd doorverbinden.
-Call pickup (gesprek overnemen)
-Meeluisteren / influisteren.

Elk merk is anders en verschilt qua specificaties en (extra) functionaliteiten, zo heeft het ene toestel meer knoppen. Heeft het andere toestel een groter display en beschikt deze over een bedrijfstelefoonboek.
Met verschillende merken heeft 10Telecom ruime ervaring; Mitel, Yealink, Siemens Gigaset Pro, Tiptel, Snom, Cisco en Polycom
Heb je specifieke wensen? Informeer dan naar de mogelijkheden.

 

Mobiel & Vast mobiel

Hoe kan ik mijn afzendnummer wijzigen?

Dit kan eenvoudig via Reach. De handleiding vind je hier

Waar kan ik de Reach App downloaden?

De reach App kun je voor Android downloaden in de Google Playstore.
Voor Apple iOS vind je App in de Appstore. Zoek hier naar reach
De App heeft het groene icoon zoals links weergeven

 

Hoe snel is het afzendnummer gewijzigd?

Via de App is het mogelijk om het afzendnummer aan te passen.

De wijziging van het afzendnummer via een profiel (schakelen tussen vast en mobiel) kan 2 minuten in beslag nemen. (We werken aan een snellere oplossing)
De wijziging van het mobiele afzendnummer gebeurt realtime.

Hoe kan ik via mijn smartphone uitbellen via de telefooncentrale

In de Reach app zijn verschillende profielen aangemaakt, met de knop rechtsboven kun je snel switchen van profiel.
Zie hiervoor ook deze instructie

Hoe kan ik Reach instellen?

We hebben een speciale pagina aangemaakt met de instructies voor het correct configureren van Reach voor Android en iOS.

Klik hier om naar de handleiding te gaan.

Hoe werkt mobiel doorverbinden?

Hoe werkt mobiel doorverbinden via Vast Mobiel integratie?
Als je aan het bellen bent via een mobiele telefoon en je wilt een gesprek (aangekondigd) doorverbinden druk dan de volgende toetsencombinatie in; #[nummer]#.
Stel je bent aan het bellen en wil doorverbinden naar intern nummer 203, toets dan #203#. De beller wordt in de wacht gezet, als 203 aanneemt krijg je 203 te spreken, wanneer je de verbinding nu verbreekt wordt de beller automatisch doorverbonden met 203.

Maar wat als ik niets intoets of een verkeerde keuze heb gemaakt? Dan krijg je na 3 seconden het gesprek weer terug.
Maar wat als 203 het gesprek niet aanneemt? Dan krijg je het gesprek weer terug.

Hoe activeer ik 4G (LTE) op mijn iPhone?

Klik hier voor de instructie voor het activeren van 4G op iOS (o.a. Apple iPhone)

 

SIP Trunk en Telefooncentrale On Premise

Wat zijn de juiste firewall instellingen?

U maakt gebruik van een eigen telefooncentrale of een SIP Trunk van 10Telecom. In beide gevallen dient uw router en/of firewall juist geconfigureerd te worden voor de juiste werking van VoIP. Informeer bij 10Telecom naar de juiste instellingen.