Niet tevreden over hosted VoIP TelefonieIets minder tevreden over hosted VoIP TelefonieRedelijke tevreden over hosted VoIP TelefonieTevreden over hosted VoIP TelefonieMeer dan ruim tevreden over hosted Telefonie
088-1014500 Ma-Vr 8:30 tot 17:00 uur

Veel gestelde VoIP vragen

VoIP & vaste telefonie

HOE LANG BEN JE NIET BEREIKBAAR BIJ HET OVERSTAPPEN VAN ISDN NAAR VOIP?

Je blijft altijd bereikbaar wanneer je overstapt van ISDN naar VoIP. Jij en jouw klanten merken hier helemaal niets van.

HOE SNEL KAN IK OVER EEN TELEFOONNUMMER BESCHIKKEN?

Erg snel. 10Telecom kan dit in de meeste gevallen binnen een halve dag voor je regelen. Je bent dan direct bereikbaar.

KAN IK EEN NIEUW TELEFOONNUMMER AANVRAGEN?

Ja, dit is mogelijk. 10Telecom kan in de meeste gevallen binnen een halve dag een gebruiksklaar telefoonnummer opleveren. Zie voor meer informatie: Nieuw telefoonnummer aanvragen.

HOE SNEL KAN IK OVERSTAPPEN?

Dit kan erg snel geregeld zijn. Het is mogelijk om nog dezelfde dag te bellen via 10Telecom. In sommige gevallen kan het verhuizen van de telefoonnummers iets langer duren. Neem contact op met één van onze medewerkers en informeer naar de mogelijkheden.

WERKT VOIP OOK ALS IK GEEN INTERNETVERBINDING HEB?

VoIP betekent Voice-over-IP, oftewel bellen via internet. Om te kunnen bellen via VoIP heb je dus een internetverbinding nodig. Deze internetverbinding moet stabiel en snel genoeg zijn. Mocht je om welke reden dan ook tijdelijk geen internetverbinding hebben, dan worden inkomende telefoongesprekken automatisch doorgeschakeld naar een ander telefoonnummer.

HOE SNEL KAN MIJN TELEFOONNUMMER GEPORTEERD WORDEN?

Dit is van een aantal zaken afhankelijk, onder andere of er nog een contract loopt bij de huidige operator en of de NAW gegevens juist ingevuld zijn. In de meeste gevallen neemt het porteren van een telefoonnummer 1 week in beslag.

KAN IK ALVAST UITBELLEN MET MIJN EIGEN CENTRALE VIA VOIP IN COMBINATIE MET ISDN?

Het is mogelijk om alle inkomende oproepen af te handelen via ISDN en alle uitgaande gesprekken te voeren via VoIP. Dit moet wel ondersteund worden door de eigen telefooncentrale. In de meeste gevallen is dit geen probleem. In combinatie met onze SIP Trunk is het mogelijk om direct uit te bellen via VoIP. Je kunt het overstappen van ISDN naar VoIP dan zelf inplannen.

WELKE TOESTELLEN WORDEN ONDERSTEUND DOOR 10TELECOM?

Wij ondersteunen alle toestellen die geschikt zijn voor VoIP. Onze voorkeur gaat naar Mitel, voorheen Aastra. Deze toestellen ondersteunen vrijwel alle functionaliteiten. 10Telecom ondersteunt daarnaast Yealink, Tiptel, Snom en Polycom. Informeer of je telefoontoestellen geschikt zijn voor alle functionaliteiten.

Mobiel & Vast mobiel

Hoe kan ik mijn afzendnummer wijzigen?

Dit kan eenvoudig via Reach. De handleiding vind je hier

Waar kan ik de Reach App downloaden?

De reach App kun je voor Android downloaden in de Google Playstore.
Voor Apple iOS vind je App in de Appstore. Zoek hier naar reach
De App heeft het groene icoon zoals links weergeven

 

Hoe snel is het afzendnummer aangepast?

Via de App is het mogelijk om het afzendnummer aan te passen. Deze aanpassing kan 2 minuten in beslag nemen.
We werken hard aan een oplossing om dit realtime te kunnen wijzigen.

Hoe kan ik via mijn smartphone uitbellen via de telefooncentrale

In de Reach app zijn verschillende profielen aangemaakt, met de knop rechtsboven kun je snel switchen van profiel.
Zie hiervoor ook deze instructie