Niet tevreden over hosted VoIP TelefonieIets minder tevreden over hosted VoIP TelefonieRedelijke tevreden over hosted VoIP TelefonieTevreden over hosted VoIP TelefonieMeer dan ruim tevreden over hosted Telefonie
088-1014500 Ma-Vr 8:30 tot 17:00 uur

VEEL GESTELDE VOIP VRAGEN

Hieronder een greep van de meest gestelde VoIP vragen. Vaak is er onduidelijkheid omtrent het overstappen naar VoIP telefonie. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op, we kunnen je meestal direct antwoord geven.

Stel je offerte samen

Q? HOE SNEL KAN IK OVER EEN TELEFOONNUMMER BESCHIKKEN?

A. Erg snel, dit is meestal binnen een halve dag te regelen. U bent dan direct bereikbaar.

Q? KAN IK EEN NIEUW TELEFOONNUMMER AANVRAGEN?

A. Ja, dit is mogelijk, we kunnen doorgaans binnen een halve dag een telefoonnummer opleveren. Van aanvraag tot gebruiksklaar. Zie voor meer informatie: Nieuw telefoonnummer aanvragen

Q? HOE SNEL KAN IK OVERSTAPPEN?

A. Dit kan erg snel geregeld zijn. Het is mogelijk om dezelfde dag te bellen via 10Telecom. Het verhuizen kan de telefoonnummers kan wat langer duren, informeer naar de mogelijkheden

Q? WERKT VOIP OOK ALS IK GEEN INTERNETVERBINDING HEB?

A. VoIP betekent Voice-over-IP en is gebasseerd op Internet. Om te kunnen bellen via VoIP heb je een internetverbinding nodig. Deze internetverbinding moet stabiel en snel genoeg zijn. Indien er geen internetverbinding is kan er doorgeschakeld worden naar een ander telefoonnummer.

Q? HOE SNEL KAN MIJN TELEFOONNUMMER GEPORTEERD WORDEN?

A. Dit is afhankelijk van een aantal zaken, onder andere of er nog een contract loopt bij de huidige operator en of de NAW gegevens juist zijn. Als alles goed gaat, kan het meestal minimaal 1 week van te voren ingepland worden.

Q? KAN IK ALVAST UITBELLEN MET MIJN EIGEN CENTRALE VIA VOIP IN COMBINATIE MET ISDN?

A. Het is mogelijk om alle inkomende oproepen af te handelen via ISDN en alle uitgaande gesprekken te voeren via VoIP. Dit moet wel ondersteund worden door de eigen telefooncentrale, meestal kan dit wel. In combinatie met onze SIP Trunk is het alvast mogelijk om uit te bellen via VoIP. Je kunt dan zelf het overstappen van ISDN naar VoIP inplannen.

Q? WELKE TOESTELLEN WORDEN ONDERSTEUND?

A. Wij ondersteunen alle toestellen die VoIP geschikt zijn. Onze voorkeur gaat naar Mitel, voorheen Aastra. Deze ondersteunen bijna alle functionaliteiten. We ondersteunen ook Yealink, Tiptel, Snom en Polycom. Informeer of je telefoontoestellen geschikt zijn voor alle functionaliteiten.

Q? HOE LANG BEN JE ONBEREIKBAAR BIJ HET OVERSTAPPEN VAN ISDN NAAR VOIP?

A. Als je overstapt van ISDN naar VoIP dan blijf je altijd bereikbaar. Hier merk je helemaal niets van.