Nummer verhuizen(Portering)



Je wordt klant van 10Telecom, en wil graag je bestaande nummer behouden.

Maar hoe gaat dat precies in zijn werk?


In porteren

Allereerst vraag je de portering aan via porteren.10telecom.nl .

Vul de gegevens zo juist als mogelijk in, controleer altijd het laatste factuur van de huidige provider, hier staat meestal ook het juiste adres vermeld, en lever indien mogelijk ook een klantnummer bij ons aan.

Belangrijk: Als je bij de huidige provider aangeeft een telefoonnummer te willen verhuizen, maar je hebt ook andere diensten bij dezelfde provider let dan wel op dat je diensten als Tv en Internet niet opzegt.

Tenzij je deze diensten ook onderbrengt bij een andere provider. Wij bieden alleen telefonie en geen Tv & Internet diensten.

Vervolgens krijgen wij het verzoek binnen met de door jouw ingevulde gegevens.

Wij dienen het verzoek in bij de huidige provider, en je wordt middels de mail op de hoogte gesteld.

De huidige provider krijgt vervolgens de vraag om het telefoonnummer goed te keuren, elke provider in Nederland heeft de plicht om dit verzoek binnen 48 uur te beantwoorden, dit betekent niet dat de aanvraag altijd wordt goedgekeurd binnen deze periode.

Als alle gegevens kloppen, zal de huidige provider het verzoek goedkeuren,

Wij krijgen dan een eerst mogelijke datum terug ook wel een First Possible Date(FPD) genoemd.

Hanteert de provider een maand opzegtermijn, zal de FPD dus een maand naar het indienen van het verzoek zijn.

Ben je het hier niet mee eens, kun je altijd in overleg met de huidige provider om de periode te verkorten, ben je er wel van bewust dat dit buiten 10Telecom om gaat.

Dit is een afspraak welke je met de huidige provider maakt.

Ongeacht de FPD, heb je na het goedkeuren van een verzoek door de huidige provider alsnog 90 dagen de tijd om de verhuizing daadwerkelijk uit te voeren.

Wordt de portering na 90 dagen niet uitgevoerd, blijft het telefoonnummer gewoon actief bij de huidige provider en zal het proces weer van voor af aan beginnen, als je het telefoonnummer alsnog bij 10Telecom wil onderbrengen.


Uit porteren

Je hebt besloten op zoek te gaan naar een nieuwe provider, en geeft bij ons aan dat je het nummer wil meenemen naar de nieuwe provider.

Geef een opzegging door middels onderstaande pagina:

Opzeggen

In principe is dit hetzelfde proces als de In portering. Alleen zijn wij in deze de huidige provider.

Wij hanteren een maand opzegtermijn.

En ook wij hebben de verplichting dit verzoek binnen 48 uur te accorderen.

Zodra het verzoek voor het verhuizen van een telefoonnummer wordt ingediend kan de nieuwe provider de portering/verhuizing van het telefoonnummer een maand na het verzoek uitvoeren.

Ook hier heb je 90 dagen de tijd voor.

Verstrijkt de bedenktijd?

Dan zal het telefoonnummer actief blijven bij ons. En zal het verzoek opnieuw ingediend moeten worden als er wordt besloten het nummer alsnog te verhuizen.

Opsomming:

  • Een verzoek dient binnen 48 uur beantwoordt te zijn ongeacht de provider, er van uit gaande dat de juiste gegevens worden aangeleverd;
  • Voor zowel het in als het uit porteren heb je 90 dagen bedenktijd, verstrijken de 90 dagen, krijg je hier een melding van en zal de portering opnieuw ingediend moeten worden, daarna krijg je nogmaals 90 dagen de tijd.
  • Een telefoonnummer wordt nooit verhuisd, zodra je er geen toestemming voor hebt gegeven;