Veelgestelde vragen

Nummer verhuizen (Portering)


Je wordt klant van 10Telecom en je wilt graag je bestaande nummer behouden. Hoe gaat dat precies in zijn werk?

In porteren

In porteren, ofwel het verhuizen van je nummer naar 10telecom, vraag je aan via porteren.10telecom.nl. Vul de gegevens zo precies mogelijk in en controleer altijd de laatste factuur van de VoIP aanbieder waar je nu bij zit. Hier vind je meestal het juiste adres en klantnummer. Lever je klantnummer, indien mogelijk, aan zodat dit vanuit 10telecom probleemloos kan worden geregeld.

Let wel dat je bij je provider de juiste diensten opzegt. Controleer je bericht daarom goed voordat je dit verstuurd zodat je niet per ongeluk je TV abonnement ook opzegt.

Verwerking

Nadat je de portering goed hebt uitgevoerd krijgen we die van je binnen. 10telecom dient het verzoek in bij je huidige provider en via de mail wordt je op de hoogte gehouden. De huidige aanbieder krijgt vervolgens de vraag om het telefoonnummer goed te keuren. Dit duurt ongeveer 48 uur. Elke provider in Nederland heeft namelijk de plicht om zo’n verzoek binnen 48 uur te beantwoorden, maar dit houdt nog niet in dat de porteringsaanvraag wordt goedgekeurd,

Als alle gegevens kloppen, zal de huidige provider het verzoek goedkeuren en wij krijgen dan een eerst mogelijke livedatum terug. Ook wel een First Possible Date(FPD) genoemd. Hanteert de provider een maand opzegtermijn? Dan zal de FPD dus een maand na het indienen van het verzoek zijn. Indien je het er niet mee eens bent, kun je altijd in gesprek met de huidige provider. Wellicht kan de opzegperiode verkort worden, of misschien kun je in overleg met de provider iets anders afspreken. Wees je er wel van bewust dat je dit zelf moet regelen, want dit is een afspraak dat je zelf met de huidige provider maakt.

Na goedkeuring van het verzoek heb je nog 90 dagen om de verhuizing uit te voeren. Wordt de portering na 90 dagen niet uitgevoerd? Dan is er niks aan de hand! Het telefoonnummer blijft gewoon actief bij de huidige provider en je zult het proces opnieuw moeten opstarten.

Uit porteren

Indien je hebt besloten om op zoek te gaan naar een nieuwe provider, kun je je huidige nummer ook meenemen. Doe je opzegging op de pagina opzeggen. Het proces is hetzelfde als de In portering, alleen verhuis je je nummer van 10telecom naar een andere provider.

Verwerking

Bij de aanvraag van een uit portering is het belangrijk om te onthouden dat 10telecom een maand opzegtermijn hanteert. Zodra wij verzoek voor het verhuizen van een telefoonnummer (binnen 48 uur) hebben goedgekeurd heeft je nieuwe provider ook weer 90 dagen de tijd om je nummer te verhuizen.

Verstrijkt de bedenktijd?

No worries! Je telefoonnummer blijft gewoon actief bij ons. Je zal dus wel weer opnieuw een uit portering moeten aanvragen en het proces opnieuw moeten beginnen

Even in het kort:

  • Een verzoek moet binnen 48 uur worden goed-/afgekeurd
  • Voor in en uit porteren duurt de portering 90 dagen. Dit is je bedenktijd. Als deze vervalt begin je het proces opnieuw.  
  • Een telefoonnummer wordt nooit verhuisd als je er geen toestemming voor hebt gegeven

Direct in contact?

E-mailsupport@10telecom.nl

Bel088 10 14 500

ChatMet ons