API’s en webhooks

Ben je een techneut, kun je programmeren en hou je net als wij van automatiseren? De API’s en webhooks van 10Telecom bieden allerlei mogelijkheden om te communiceren met jouw applicaties. Via de API’s kun je data in de systemen van 10Telecom uitlezen maar ook data schrijven naar onze systemen. Zo kun je aanhaken op allerlei functionaliteiten. Dit maakt het mogelijk om taken te automatiseren. Met behulp van webhooks kun je naar wens triggers instellen en een URL aanroepen (GET) of data versturen (POST).

API’s

Met API’s kun je tal van use cases verzinnen. Enkele voorbeelden zijn bijvoorbeeld het koppelen van het telefoonboek met het CRM-systeem. Click2call integreren en statistieken uitlezen.

Hoe fijn zou het zijn dat alle contactpersonen welke in jouw CRM-systeem staan ook automatisch in het telefoonboek terechtkomen? Via de API kunnen alle contactpersonen eenvoudig toegevoegd worden aan het telefoonboek.

Click2call integreren met jouw CRM-systeem? Met één druk op de knop kun je uitbellen naar een contactpersoon zonder ook maar een nummer in te toetsen.

Statistieken uitlezen. Via de API kun je statistieken uitlezen en op basis hiervan een dashboard vullen of een rapport genereren in jouw favoriete BI tool. Zo beschik je hiermee over realtime data zoals bijvoorbeeld het aantal oproepen, oproepen per medewerker en wachttijden.

Plannen van consignatiedienst of storingsdienst op basis van Outlook agenda. Wanneer je in Outlook diensten plant, kan dit automatisch uitgelezen worden en via de API ingeschoten worden.

Webhooks

Via TRiNG kunnen webhooks aangemaakt worden. Een webhook roept op basis van een bepaalde trigger of actie, via het web een bepaalde URL (link) aan en verstuurd desgewenst data mee. Bijvoorbeeld bij een inkomende oproep de bellerinformatie versturen naar een CRM systeem, welke vervolgens een pop-up toont.

Webhooks zijn praktisch overal te koppelen in het belplan op basis van jouw wensen, bijvoorbeeld:

  • Bij belangrijke bellers?
  • Wanneer een beller langer dan twee minuten in de wacht staat?
  • Bij een spoedoproep?
  • Bij een nieuw voicemailbericht?
  • Wanneer er 112 wordt gebeld?
  • Bij een gemiste oproep?

Meer weten?

Onze technische mensen helpen je graag verder met onze API en webhooks mogelijkheden.

Advies over telefonie?

"*" geeft vereiste velden aan

Liever bellen? 088 10 14 500