Kennisbank

VoIP of bellen via Teams?

Steeds meer bedrijven stappen over op bellen via internet. Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat er de afgelopen jaren diverse opties zijn geïntroduceerd om dit te faciliteren. Ben je je aan het oriënteren op de juiste oplossing voor jouw bedrijf, dan zal je je op een gegeven moment afvragen wat de beste keus is: VoIP of bellen via Teams?

Bellen via VoIP

VoIP, oftewel Voice over Internet Protocol, maakt gebruik van een IP-netwerk om spraak over een dataverbinding te transporteren. Simpel gezegd: je belt via het internet. Wat VoIP zo interessant maakt voor bedrijven is om te beginnen dat je telefooncentrale virtueel is, waardoor er niet geïnvesteerd hoeft te worden in dure apparatuur. Bellen via VoIP kan namelijk via elk apparaat met een internetverbinding – dus ook via een desktopcomputer, een tablet en een smartphone. Er kan tevens gewoon van de bestaande dataverbindingen gebruik worden gemaakt. VoIP kan dus een aanzienlijke kostenbesparing opleveren. Eveneens een voordeel van VoIP is bereikbaarheid. Als een medewerker die niet op kantoor is maar VoIP op mobiel gebruik geen wifi heeft, kan er gewoon van het 4G of 5G netwerk gebruik worden gemaakt.

Bellen via Teams

Microsoft Teams werd in maart 2017 gelanceerd als onderdeel van het Microsoft 365 softwarepakket. Het is een applicatie waar men na het installeren en aanmaken van een account kan inloggen om te bellen, te (video)chatten, te vergaderen en samen te werken. Een soort virtueel kantoor dus. 

Bellen via Teams biedt dezelfde features als een conventionele telefooncentrale, en meer. Je kunt namelijk niet alleen bellen en gebeld worden, maar ook oproepen samenvoegen tot één gesprek, doorverbinden, doorschakelen tussen apparaten, voicemails beheren, gesprekken transcriberen. Dankzij de integratie met Apple CarPlay is het ook mogelijk om veilig onderweg te bellen.

Wat is beter, VoIP of bellen via Teams?

Omdat elk bedrijf andere activiteiten, werkwijzen en behoeften heeft, kun je eigenlijk niet stellen dat het een beter is dan het ander. Dat kan het nog best lastig maken om een keuze te maken tussen VoIP en bellen via Teams. Maar dat hoeft ook niet! Je kunt namelijk van beide gebruik maken. 

Microsoft Teams biedt ondersteuning voor VoIP gesprekken, ongeacht of de deelnemers nu gebruik maken van de Teams app, een mobiele telefoon of een vaste telefoon. Door je VoIP telefooncentrale met Teams te koppelen (wat 10Telecom graag voor je doet), voeg je de functionaliteiten van Teams samen met de functionaliteiten van de telefooncentrale. Op die manier profiteer je van de voordelen van VoIP én Teams! Een groot voordeel van VoIP bellen via Teams is dat je niet per se een fysiek telefoontoestel nodig hebt. Je Teams account fungeert namelijk als een soort Softphone. Dat betekent dat je kunt bellen zoals het voor jou op dat moment het beste uitkomt; via de desktop applicatie van Teams, of via de mobiele Teams app. Vind je het juist prettiger om wél met een vaste telefoon te bellen? Dat is geen probleem, want er zijn vaste toestellen met Teams integratie verkrijgbaar.

Gerbrand belt | 10telecom

Klanten beoordelen ons met een 9.5

  • 10 / 10
    Hele fijne partij om mee samen te werken
    Proactief, snel en betrouwbaar. Wij zijn blij met de samenwerking met 10Telecom
  • 9 / 10
    10 telecom doet wat het beloofy
    Prima, niets op aan te merken
  • 10 / 10
    Zeer goede service
    We zijn al jaren klant en zijn zeer tevreden. Uitstekende service en zeer behulpzaam.. We kregen een andere telefooncentrale en ze hielpen ons perfect. Binnen no time werkte de centrale weer.
  • 10 / 10
    Zeer goede service!
    Goed bedrijf heeft verstand van zaken en goede service!
  • 10 / 10
    Solide dienst, uitstekende service!
    Wij gebruiken 10Telecom nu al meer dan 10 jaar met heel veel plezier. Ze leveren precies wat je hoopt van een professionele VoIP-provider: betrouwbare verbinding, heldere gesprekskwaliteit en razendsnelle support. Topservice van begin tot eind!
  • 9 / 10
    Betrouwbare service
    Snel en behulpzame leverancier
  • 10 / 10
    Geweldige service en goede samenwerking
    Altijd goed bereikbaar en goede service
  • 10 / 10
    Tevreden
    Tot nu toe erg tevreden. Nog weinig in gebruik, maar service werkt prima dus gaan in toekomst volledig over op VOIP.
  • 9 / 10
    Goede service
    Bij Pure Energie vinden we het ontzettend belangrijk dat we altijd bereikbaar zijn voor onze klanten, via de kanalen die zij zelf verkiezen. Veel van onze klanten geven de voorkeur aan telefonisch contact, omdat dit vaak de duidelijkste manier is om hun behoeften over te brengen en het soms gewoon prettig is om een stem te horen. Daarom waren we op zoek naar een betrouwbare partner die ons kon helpen onze servicebelofte waar te maken. Al snel kwamen we in gesprek met 10 Telecom en kozen we voor hun Tring-oplossing. 10 Telecom heeft ons uitstekend geholpen. Sommige afdelingen binnen ons bedrijf hadden behoefte aan een flexibele oplossing en hebben nu een softphone op hun mobiel geïnstalleerd. Onze klantenservice is nu goed bereikbaar via WebRTC, zowel op kantoor als thuis. De overgang verliep soepel en alle kleine hick-ups werden snel opgelost dankzij de gedreven inzet van Michael en Bram. We maken nu enkele maanden gebruik van Tring en zijn zeer tevreden. Vooral de dienstverlening van 10 Telecom springt er voor ons echt uit.
  • 10 / 10
    Prettige samenwerking
    We hebben 10telecom ingezet voor een maatwerk oplossing. Hierbij wordt goed meegedacht in de mogelijkheden en is een maatwerk API voor ons ontwikkeld. We zijn erg tevreden over de diensten!

Direct in contact?

E-mailsupport@10telecom.nl

Bel088 10 14 500

ChatMet ons