Kennisbank

VoIP of bellen via Teams?

Steeds meer bedrijven stappen over op bellen via internet. Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat er de afgelopen jaren diverse opties zijn geïntroduceerd om dit te faciliteren. Ben je je aan het oriënteren op de juiste oplossing voor jouw bedrijf, dan zal je je op een gegeven moment afvragen wat de beste keus is: VoIP of bellen via Teams?

Bellen via VoIP

VoIP, oftewel Voice over Internet Protocol, maakt gebruik van een IP-netwerk om spraak over een dataverbinding te transporteren. Simpel gezegd: je belt via het internet. Wat VoIP zo interessant maakt voor bedrijven is om te beginnen dat je telefooncentrale virtueel is, waardoor er niet geïnvesteerd hoeft te worden in dure apparatuur. Bellen via VoIP kan namelijk via elk apparaat met een internetverbinding – dus ook via een desktopcomputer, een tablet en een smartphone. Er kan tevens gewoon van de bestaande dataverbindingen gebruik worden gemaakt. VoIP kan dus een aanzienlijke kostenbesparing opleveren. Eveneens een voordeel van VoIP is bereikbaarheid. Als een medewerker die niet op kantoor is maar VoIP op mobiel gebruik geen wifi heeft, kan er gewoon van het 4G of 5G netwerk gebruik worden gemaakt.

Bellen via Teams

Microsoft Teams werd in maart 2017 gelanceerd als onderdeel van het Microsoft 365 softwarepakket. Het is een applicatie waar men na het installeren en aanmaken van een account kan inloggen om te bellen, te (video)chatten, te vergaderen en samen te werken. Een soort virtueel kantoor dus. 

Bellen via Teams biedt dezelfde features als een conventionele telefooncentrale, en meer. Je kunt namelijk niet alleen bellen en gebeld worden, maar ook oproepen samenvoegen tot één gesprek, doorverbinden, doorschakelen tussen apparaten, voicemails beheren, gesprekken transcriberen. Dankzij de integratie met Apple CarPlay is het ook mogelijk om veilig onderweg te bellen.

Wat is beter, VoIP of bellen via Teams?

Omdat elk bedrijf andere activiteiten, werkwijzen en behoeften heeft, kun je eigenlijk niet stellen dat het een beter is dan het ander. Dat kan het nog best lastig maken om een keuze te maken tussen VoIP en bellen via Teams. Maar dat hoeft ook niet! Je kunt namelijk van beide gebruik maken. 

Microsoft Teams biedt ondersteuning voor VoIP gesprekken, ongeacht of de deelnemers nu gebruik maken van de Teams app, een mobiele telefoon of een vaste telefoon. Door je VoIP telefooncentrale met Teams te koppelen (wat 10Telecom graag voor je doet), voeg je de functionaliteiten van Teams samen met de functionaliteiten van de telefooncentrale. Op die manier profiteer je van de voordelen van VoIP én Teams! Een groot voordeel van VoIP bellen via Teams is dat je niet per se een fysiek telefoontoestel nodig hebt. Je Teams account fungeert namelijk als een soort Softphone. Dat betekent dat je kunt bellen zoals het voor jou op dat moment het beste uitkomt; via de desktop applicatie van Teams, of via de mobiele Teams app. Vind je het juist prettiger om wél met een vaste telefoon te bellen? Dat is geen probleem, want er zijn vaste toestellen met Teams integratie verkrijgbaar.

Gerbrand belt | 10telecom

Klanten beoordelen ons met een 9.5

  • 10 / 10
    Goed en snel geregeld voor een prima prijs
    Ik zie niet vaak dat een aanvraag zo snel afgehandeld wordt als bij 10Telecom. Ik had in eerste instantie een hoop vragen maar die zijn allemaal duidelijk beantwoord in mijn eerste contact. De aanvraag verliep vlekkeloos en voorspoedig en de medewerkers zijn terzakekundig. Technische issues worden snel opgelost. Ik woon en werk in Oeganda en moet regelmatig bellen naar Nederland. De VoIP oplossing van 10Telecom sluit dus goed aan bij mijn wensen.
  • 10 / 10
    Goed en snel geregeld
    Een vast nummer aangevraagd omdat ik in de weekenden niet bereikbaar wil zijn voor klanten, nu kan ik met 10 telecom zelf bepalen wanneer ik doorgeschakeld wil zijn naar mijn mobiel, ideaal. Maandag ochtend het vaste nummer aangevraagd en dinsdag bereikbaar! De communicatie liep ook soepel dus niets anders dan lof!
  • 10 / 10
    Duidelijke taal met kennis van zaken
    Jullie hebben ons goed geholpen! Het telefoonsysteem is gebruiksvriendelijk ingericht.
  • 10 / 10
    Onlangs klant geworden.
    Goed bedrijf, snel hulp bij problemen en snelle oplossingen. Prima service Grt Geert
  • 10 / 10
    Super dynamisch en betrouwbaar
    Alle moeilijke opties zijn te tackelen op betrouwbare wijze met hun systeem met onze 60 telefoonnummers!
  • 10 / 10
    Super service
    Een aanrader en een top service
  • 10 / 10
    Geweldig Telecom bedrijf!
    Als Reseller al jaren een zeer tevreden klant van 10Telecom. Bij problemen/uitdagingen wordt je de 10Telecom helpdesk altijd correct, snel en vakkundig geholpen. Kortom, absoluut een aan te bevelen telecompartner!!
  • 9 / 10
    Prima werk
    We hebben goede ervaringen met 10Telecom. Hebben verstand van wat zij doen en reageren snel op vragen.
  • 10 / 10
    Top bedrijf die begrijpt wat je zoekt en altijd voor je klaar staat!
    Zowel in regie voor klanten als voor ons eigen bedrijf maken we gebruik van 10 Telecom, ervaringen zijn erg goed en zou zeggen maak er zelf ook gebruik van!
  • 10 / 10
    Topbedrijf
    Erg blij met de service van 10telecom. Sinds de overstap naar hen nooit meer laat van storingen. Vragen worden snel en adequaat opgepakt. Topbedrijf. Ga zo door!

Direct in contact?

E-mailsupport@10telecom.nl

Bel088 10 14 500

ChatMet ons