Kennisbank

VoIP of bellen via Teams?

Steeds meer bedrijven stappen over op bellen via internet. Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat er de afgelopen jaren diverse opties zijn geïntroduceerd om dit te faciliteren. Ben je je aan het oriënteren op de juiste oplossing voor jouw bedrijf, dan zal je je op een gegeven moment afvragen wat de beste keus is: VoIP of bellen via Teams?

Bellen via VoIP

VoIP, oftewel Voice over Internet Protocol, maakt gebruik van een IP-netwerk om spraak over een dataverbinding te transporteren. Simpel gezegd: je belt via het internet. Wat VoIP zo interessant maakt voor bedrijven is om te beginnen dat je telefooncentrale virtueel is, waardoor er niet geïnvesteerd hoeft te worden in dure apparatuur. Bellen via VoIP kan namelijk via elk apparaat met een internetverbinding – dus ook via een desktopcomputer, een tablet en een smartphone. Er kan tevens gewoon van de bestaande dataverbindingen gebruik worden gemaakt. VoIP kan dus een aanzienlijke kostenbesparing opleveren. Eveneens een voordeel van VoIP is bereikbaarheid. Als een medewerker die niet op kantoor is maar VoIP op mobiel gebruik geen wifi heeft, kan er gewoon van het 4G of 5G netwerk gebruik worden gemaakt.

Bellen via Teams

Microsoft Teams werd in maart 2017 gelanceerd als onderdeel van het Microsoft 365 softwarepakket. Het is een applicatie waar men na het installeren en aanmaken van een account kan inloggen om te bellen, te (video)chatten, te vergaderen en samen te werken. Een soort virtueel kantoor dus. 

Bellen via Teams biedt dezelfde features als een conventionele telefooncentrale, en meer. Je kunt namelijk niet alleen bellen en gebeld worden, maar ook oproepen samenvoegen tot één gesprek, doorverbinden, doorschakelen tussen apparaten, voicemails beheren, gesprekken transcriberen. Dankzij de integratie met Apple CarPlay is het ook mogelijk om veilig onderweg te bellen.

Wat is beter, VoIP of bellen via Teams?

Omdat elk bedrijf andere activiteiten, werkwijzen en behoeften heeft, kun je eigenlijk niet stellen dat het een beter is dan het ander. Dat kan het nog best lastig maken om een keuze te maken tussen VoIP en bellen via Teams. Maar dat hoeft ook niet! Je kunt namelijk van beide gebruik maken. 

Microsoft Teams biedt ondersteuning voor VoIP gesprekken, ongeacht of de deelnemers nu gebruik maken van de Teams app, een mobiele telefoon of een vaste telefoon. Door je VoIP telefooncentrale met Teams te koppelen (wat 10Telecom graag voor je doet), voeg je de functionaliteiten van Teams samen met de functionaliteiten van de telefooncentrale. Op die manier profiteer je van de voordelen van VoIP én Teams! Een groot voordeel van VoIP bellen via Teams is dat je niet per se een fysiek telefoontoestel nodig hebt. Je Teams account fungeert namelijk als een soort Softphone. Dat betekent dat je kunt bellen zoals het voor jou op dat moment het beste uitkomt; via de desktop applicatie van Teams, of via de mobiele Teams app. Vind je het juist prettiger om wél met een vaste telefoon te bellen? Dat is geen probleem, want er zijn vaste toestellen met Teams integratie verkrijgbaar.

Gerbrand belt | 10telecom

Klanten beoordelen ons met een 9.5

  • 10 / 10
    Super systeem
    Alles is configurabel
  • 10 / 10
    Geen oproep meer gemist
    Prettige partij met veel kennis en kunde!
  • 9 / 10
    uitstekende hulp geboden
    U vraagt en wij draaien. Bel 10telecom en ze staan direct voor je klaar. Met raad en daad.
  • 10 / 10
    persoonlijke dienstverlening die je nergens zo meer kunt vinden
    persoonlijke dienstverlening die je nergens zo meer kunt vinden
  • 10 / 10
    Uitstekende service
    Uitstekende service, goede kwaliteit en goede ondersteuning
  • 10 / 10
    goede service voor een goede prijs
    Mensen van 10Telecom denken goed mee en leveren snelle service. Abonnementen zijn goed betaalbaar.
  • 9 / 10
    Bijzonder prettig
    Wij zijn gemigreerd van Microsoft-telecom (teams bellen), naar 10 telecom. De overstap is ons bijzonder goed bevallen, support is bijzonder snel en vriendelijk en de dienstverlening tot nu toe prima. Prettig om weer via standaard telefoon te bellen, geluidskwaliteit is beter dan via Microsoft-teams bellen.
  • 10 / 10
    Werkt altijd, snelle en deskundige service
    Werkt altijd, snelle en deskundige service
  • 10 / 10
    Goede en snelle service bij 10Telecom
    Wij zijn zeer tevreden over 10Telecom. De omzetting en inrichting nieuwe telefonie verliep soepel en snel. 10Telecom is erg gebruiksvriendelijk en hun service is top.
  • 10 / 10
    Stabiel met een goede prijs
    Wij maken al meer dan 10 jaar gebruik met veel plezier gebruik van 10Telecom. Hun diensten zijn helder, stabiel en voor een goede prijs. Voor die enkele keren dat we in de jaren support nodig hebben gehad zijn onze vragen altijd vlot en keurig beantwoord.

Direct in contact?

E-mailsupport@10telecom.nl

Bel088 10 14 500

ChatMet ons