Niet tevreden over hosted VoIP TelefonieIets minder tevreden over hosted VoIP TelefonieRedelijke tevreden over hosted VoIP TelefonieTevreden over hosted VoIP TelefonieMeer dan ruim tevreden over hosted Telefonie
088-1014500 Ma-Vr 8:30 tot 17:00 uur

Bellen met Teams

Microsoft Teams is een platform waar medewerkers kunnen chatten, vergaderen, content delen, samenwerken aan bestanden en werken met alle beschikbare apps. Bovendien zijn documenten altijd benaderbaar en altijd beschikbaar omdat ze in de Office365 Cloud zijn bewaard. Steeds vaker krijgen we de vraag of het mogelijk is om Microsoft Teams te koppelen met de huidige telefooncentrale. Zo kun je ook bellen met Teams. 10Telecom biedt een naadloze koppeling waardoor de integratie van Microsoft Teams met de telefooncentrale mogelijk is. Lees hieronder meer.

Bellen met Teams Client (Windows & Mac)

Teams Client

In de Teams client zie je aan de linkerkant een ribbon met mogelijkheden zoals de activiteitenfeed, chat, ‘Teams’ waar je eenvoudig documenten en bestanden kunt delen en verschillende kanalen kunt maken. Ook biedt de Teams Client de Office Agenda waar alle afspraken zichtbaar zijn en kan er met een paar klikken een vergadering worden georganiseerd. Via de knop ‘Oproepen’ kan er zowel intern als extern gebeld worden. Je beschikt dan over een kiezer waarmee je net als een vast toestel een nummer kan intoetsen.

Door middel van een koppeling tussen de telefooncentrale en Teams is het mogelijk om de functionaliteiten van Teams te integreren met de functionaliteiten van de telefooncentrale en daarmee dus het belplan. Zo kun je gebruik blijven maken van functionaliteit als bijvoorbeeld openingstijden en wachtrijen.
Zo ben je bereikbaar via de Teams Client op je computer, de Teams App op je smartphone of via een Teams geschikt vast telefoontoestel. Alle apparaten kunnen gelijktijdig gebruikt worden om te bellen of gebeld te worden.



Bellen met Smartphone App / Client

De Teams App

Elke Teams gebruiker kan de Teams App downloaden uit de Playstore of Appstore. Na het inloggen met het Office account zijn de functionaliteiten nagenoeg hetzelfde als de Teams Client.

Elke gebruiker krijgt een intern nummer eventueel aangevuld met een rechtstreeks nummer. Het interne nummer wordt gekoppeld aan het Teams account en zo kan er nauwkeurig bepaald worden wanneer een gesprek naar een Teams medewerker gerouteerd dient te worden. Ook gebruikers die niet over een Teams licentie beschikken maar wel gebruikmaken van dezelfde telefooncentrale kunnen op die manier bereikbaar zijn voor Teams gebruikers. Daarnaast kun je eenvoudig schakelaars bedienen door te bellen naar het nummer van de schakelaar.









Bellen met Teams VoIP telefoon toestellen

Door gebruik te maken van een Teams geschikt VoIP toestel beschik je over nagenoeg dezelfde functionaliteiten als de Teams client of App zoals bijvoorbeeld de contacten en de agenda. Er zijn verschillende merken telefoontoestellen beschikbaar maar 10Telecom adviseert bij voorkeur Yealink. De Teams geschikte VoIP Telefoontoestellen zijn er in verschillende uitvoeringen; met touchscreen, met camera, met kantelbaar scherm. Welk type je nodig hebt hangt af van de wensen.

Op het toestel kan eenvoudig worden ingelogd met je Office 365 account. Aan het einde van de dag kun je weer uitloggen en inloggen op een ander toestel. Met Teams beschik je automatisch over hotdesking

N.B. Ten behoeven van de beste geluidskwaliteit prefereert 10Telecom een ‘vast’ toestel boven de App of de Client. Een verbinding via een kabel is altijd stabieler dan via bijvoorbeeld WiFi of 4G.

Klik hier voor Teams geschikte VoIP Telefoontoestellen

Veel gestelde vragen

Kan ik mijn huidige telefoonnummers behouden?
-Wanneer de telefoonnummers worden of zijn ondergebracht bij 10Telecom is dat uiteraard mogelijk.

Kan ik uitbellen met het vaste nummer van het bedrijf via Teams?
-Ja, dit kan. Het uitgaande gesprek verloopt via de telefooncentrale en de telefooncentrale kan het vaste nummer meesturen.

Welke Microsoft Office 365 licentie is hiervoor nodig?
Elke gebruiker dient minimaal één van de volgende licenties af te nemen:
Office 365 Business Essentials +Phone System Addon (per 06-11-’19)
Office 365 Business Premium +Phone System Addon (per 06-11-’19)
Office 365 E1+Phone System Addon
Office 365 E3+Phone System Addon
Office 365 E5.

Levert 10Telecom ook Microsoft Office licenties?
– Nee, 10Telecom biedt enkel de koppeling met Teams zodat we ons kunnen blijven focussen op onze kernactiviteit ‘Telefonie’. Wel zouden we een aanbeveling kunnen doen.

Worden er extra kosten voor de koppeling gerekend?
– Ja, voor de koppeling worden kosten gerekend, informeer naar de mogelijkheden bij 10Telecom.

Is het ook mogelijk om BLF (statusinformatie lampjes) te zien van ‘niet’ Teams gebruikers?
– Nee, Microsoft biedt hier geen ondersteuning voor. Wel is het mogelijk om van de Teams gebruikers te zien wie er beschikbaar zijn. Via de telefooncentrale is het wel mogelijk om te zien welke Teams gebruikers er in gesprek zijn (want een gesprek verloopt via de telefooncentrale)