Niet tevreden over hosted VoIP TelefonieIets minder tevreden over hosted VoIP TelefonieRedelijke tevreden over hosted VoIP TelefonieTevreden over hosted VoIP TelefonieMeer dan ruim tevreden over hosted Telefonie
088-1014500 Ma-Vr 8:30 tot 17:00 uur

KPN ISDN uitfasering

KPN ISDN uitfasering

Onlangs heeft KPN de ISDN uitfasering bekend gemaakt. Er is besloten om de enkelvoudige ISDN1 en de enkel- en meervoudige ISDN2 uit te faseren per 1 september 2019. Dit betekend dat je vanaf die datum niet langer gebruik kunt maken van de desbetreffende diensten van KPN.

Maak je nog gebruik van een ISDN centrale? Dan kun je besluiten om deze te vervangen. Er zijn hierin meerdere mogelijkheden.

Inmiddels maken duizenden bedrijven gebruik van de voice-over-ip-technologie (VoIP). Deze dienst heeft zich de afgelopen jaren bewezen en biedt bedrijven stabiliteit, schaalbaarheid en flexibiliteit. Bijvoorbeeld onbeperkt telefoontoestellen aansluiten, onbeperkt telefoonnummers registreren en locatie onafhankelijk bellen en bereikbaar zijn via een telefoontoestel, softphone of via je mobiele telefoon via Vast-Mobiel integratie. Daarnaast zijn er met tegenstelling tot ISDN ook tal van functionaliteiten beschikbaar gekomen.

Er zijn verschillende oplossingen beschikbaar als alternatief voor de ISDN uitfasering.

De onderstaande top 5 wordt het meeste gekozen door onze klanten als oplossing:

1. ISDN uitfaseren en vervangen door een hosted telefooncentrale in de cloud.

Voordelen:
-Minimale investering door de aanschaf van VoIP telefoontoestellen.
-Geen onderhoudskosten.
-Vaste lage maandelijkse abonnementskosten.
-Vele functionaliteiten beschikbaar voor elke medewerker zonder extra kosten.
-Complete ontzorging, geen omkijken naar telefonie.
Nadelen:
-Telefooncentrale beperkt te beheren.
-Geen eigenaar van telefooncentrale.

2. ISDN uitfaseren en vervangen door een moderne VoIP Telefooncentrale

Deze telefooncentrale wordt op locatie geplaatst en bevat een SIP Trunk zodat je kunt bellen via 10Telecom.
Voordelen:
-Telefooncentrale in eigen beheer.
-Eigenaar van telefooncentrale.
Nadelen:
-Onderhoudskosten en beheerkosten.
-Grotere investering van de hardware centrale en telefoontoestellen.

3. ISDN uitfaseren en gesprekken afleveren op een mobiele telefoon via Vast-Mobiel integratie.

Voordelen:
-Geen aanschaf van VoIP telefoontoestellen, kan op elke 10Telecom GSM (simkaart) afgeleverd worden.
-Niet afhankelijk van 3G of 4G.
-Overal en onderweg bereikbaar.
-Mobiel uitbellen met het vaste telefoonnummer van de zaak.
-Geen doorschakelkosten
-Vaste abonnementskosten.
Nadelen:
-Geen vrije keuze in mobiele provider.

4. ISDN uitfaseren en telefoonnummers doorschakelen naar je 06 nummer.

Voordelen:
-Geen mobiel abonnement benodigd van 10Telecom.
-Geen investering nodig voor aanschaf van vaste telefoontoestellen.
-Lage vaste kosten
Nadelen:
-Variabele doorschakel kosten.
-Geen tot weinig functionaliteit van een VoIP telefooncentrale.

5. ISDN uitfaseren en bellen en gebeld worden via softphone

Voordelen:
-Geen investering nodig voor aanschaf van telefoontoestellen.
-Lage vaste kosten
-Geen doorschakelkosten
-Meer functionaliteiten beschikbaar dan bij doorschakelen (punt 4).
-Mobiel bereikbaar
Nadelen:
-Gesprekskwaliteit afhankelijk van WiFi en/of 3G/4G dekking.

Uiteraard zijn combinaties van bovengenoemde opties ook mogelijk. Zo kun je kiezen voor een Hosted Telefooncentrale en ook gebruikmaken van Vast-Mobiel integratie en/of een softphone. Een eigen telefooncentrale in combinatie met Vast-Mobiel integratie is bijvoorbeeld ook mogelijk.

Speciaal voor KPN ISDN uitfasering nu gratis nummers verhuizen. Vul het onderstaande formulier in en we nemen contact met je op.



Lees hier meer over hoe je zelf de overstap kunt regelen.