Canon Business Center Noordoost “doet het gewone buitengewoon goed” met behulp van 10Telecom

OVER JULLIE BEDRIJF

Waarin is jouw bedrijf gespecialiseerd?

Wie zijn wij?

Canon Business Center Noordoost, we zijn niet alleen een leverancier van print- en scanoplossingen, maar ook van alle benodigde kantoorartikelen. Ons magazijn zit in ons pand en we beschikken over een eigen serviceorganisatie, onder de naam ‘Het Serviceteam’. Daarmee zijn wij gerust een totaalleverancier te noemen binnen de branche. We hebben jarenlange ervaring, een brede kennis en de juiste producten in huis. Van kantoorartikelen tot multifunctionele printers en van fotopapier tot aan de grootste plotter. Machines worden geleverd middels een Koop- en Servicecontract of via een all-in-lease contract. Daarbij is de beste kwaliteit en service leveren voor ons de normaalste zaak van de wereld. Ook zijn alle machines zonder contract te bestellen via onze webshop, waarbij diezelfde waarden hoog in het vaandel staan.

In één zin samengevat, is dit waar we goed in zijn (scope): ‘Het leveren en onderhouden van multifunctionele printers en het adviseren, installeren en onderhouden van software op het gebied van digitale documentverwerking’.

Zó doen we dat

De manier waarop wij zaken doen, is uniek in onze branche en wordt door onze klanten gewaardeerd. Wij stellen de klant centraal en wij hebben het ontzorgen van de klant tot een kunst verheven. Met veel van onze klanten hebben wij mede daardoor jarenlange relaties. Maar ook omdat wij werken met onze voeten in de klei en ons hoofd in de Cloud. Wij gaan voor oprechte aandacht voor elkaar, want écht contact is wat ons drijft. Niet alleen met onze klanten maar juist ook met onze medewerkers. Wanneer zij zich betrokken voelen bij onze organisatie, profiteren onze klanten daarvan. Daarom investeren wij in persoonlijke ontwikkeling van al onze medewerkers door te focussen op hun talenten. Wij zijn altijd in contact met iedereen waar wij mee samenwerken. Want door met elkaar in gesprek te zijn staat niets ons in de weg voor een wederzijdse, succesvolle samenwerking en als het beter kan, gaan we daarover met elkaar in gesprek en stellen we bij. Wij hebben daarbij de ambitie om het meest klantgerichte bedrijf van Nederland te worden. Samen tot de beste oplossing komen voor onze klanten, is waar we voor gaan. Persoonlijk, kundig en flexibel. Alles om die tevredenheid te bereiken. Dit alles zodat klanten zich kunnen focussen op hun corebusiness. Onderstaand de drie belangrijkste uitgangspunten over onze bedrijfsmissie opgesomd: 

Wat: ‘het gewone buitengewoon goed doen’;

Hoe: ‘door te werken aan en met onze talenten’;

Waarom: ‘omdat écht contact tussen mensen is wat ons drijft’.

Ons team

We zijn een jong en enthousiast team dat dagelijks voor je klaar staat. We willen je bij ons laten thuis voelen en je op je gemak stellen. Dit doen we door onze nuchtere en persoonlijke aanpak.

Onze locaties

Canon Business Center Noordoost is met haar hoofdkantoor gevestigd in Apeldoorn. Daarnaast beschikken wij over twee nevenvestigingen in Groningen en Varsseveld. Vanuit deze locaties bedienen wij het noordoosten van Nederland. Onze deskundige accountmanagers, technische consultants en service engineers weten alle organisaties te vinden.

OVER JULLIE UITDAGINGEN EN WENSEN QUA TELEFONIE

Waarom wilden jullie een nieuwe telefooncentrale?

Onze oude telefooncentrale was een analoge telefooncentrale waarbij we hoge huurkosten hadden. Bovendien waren we in veel zaken, zoals kleine wijzigingen in belplannen en dergelijke, afhankelijk van de leverancier en zijn planning. Tot slot was de telefooncentrale weinig flexibel in de situatie met meerdere werklocaties, dit kwam vooral tot uiting na onze overname van OSN Nederland, waarmee we heel nauw gingen samenwerken.

Wat was voor jullie het allerbelangrijkst bij het kiezen van een nieuwe telefooncentrale?

Het belangrijkste voor ons was dat we op meerdere plekken probleemloos konden gaan werken. We hadden meerdere kantoren en veel werknemers die niet aan één kantoor gebonden waren. Collega A moest met zijn/haar eigen nummer kunnen werken op kantoor X, maar ook op kantoor Y, Z of zelfs thuis. Bovendien wilden we een kostenbesparing realiseren tov de toenmalige analoge telefooncentrale.

Waarom kozen jullie voor TRiNG, de telefooncentrale van 10Telecom?

We waren al vrij snel overtuigd van het beheergemak en de flexibiliteit van het product. Daarbij waren de kosten redelijk en dus was de beslissing snel gemaakt.

In vraag 2 heb je de oude situatie omschreven. Hoe ziet de nieuwe situatie eruit?

Van twee telefooncentrales bij twee bedrijven (Canon Business Center Noordoost en OSN Nederland) zijn we uiteindelijk gegaan naar één telefooncentrale met verschillende belplannen voor beide bedrijven. Bovendien, toen corona een ding werd in Nederland, hadden we de telefooncentrale net een paar weken up en running. Dit bleek supergoed uit te pakken. Iedereen kon vanaf dat moment min of meer thuis werken met een bereikbaarheid alsof je op kantoor zat. De paar hardware toestellen die we nog in gebruik hadden hebben we razendsnel vervangen door een softphone (telefoonapplicatie die op de PC werkt) waardoor iedereen kan bellen en gebeld worden vanaf de PC. Bij ons bedrijf werkt minder dan 10% van de werknemers de hele week op dezelfde locatie, dus de flexibele werkplek moest een goed bereikbare plek zijn en dat is met deze telefooncentrale zeker gelukt. Tot slot is het beheer van deze telefooncentrale een eitje. Laatst had een collega zijn mobiel thuis laten liggen. Hij verwachtte een paar belangrijke telefoontjes. Gelukkig was zijn vrouw thuis en die hebben we de mobiele telefoon laten doorschakelen met *21* naar een vast vrij nummer van ons, welke we gekoppeld hebben aan zijn softphone extensie. Hierdoor werden alle telefoontjes die binnenkwamen op zijn mobiel doorgezet naar zijn softphone nummer, met daarbij de melding “via mobiel” in zijn scherm. Dit alles was binnen 5 minuten geregeld in de beheersportal van de telefooncentrale.

OVER 10TELECOM

Hoe is de implementatie verlopen? Hoe hebben jullie dit ervaren?

De implementatie verliep soepel, we waren ruim binnen een dag over van de oude situatie naar de nieuwe. Er was meer dan voldoende tijd om ook de vragen van gebruikers te beantwoorden.

Waar zijn jullie het meest blij mee in de samenwerking met 10Telecom?

Het gebruikersgemak van de centrale en de toegankelijkheid van de medewerkers, via mail wordt er altijd zeer snel gereageerd en ook telefonisch zijn ze goed bereikbaar en altijd genegen om te helpen, bij de moeilijke, maar ook bij simpele vragen. Daarnaast is er een zeer uitgebreide “Kennisbank” via de website te vinden waarbij nagenoeg alles goed en duidelijk uitgelegd staat.

Is er iets in onze dienstverlening dat je aangenaam heeft verrast?

De bereidheid om het werk gewoon goed uit te voeren en op te leveren én om een stapje extra te zetten. Ik had een tijd terug een vraag over een bepaald product waarbij aangegeven werd door 10Telecom dat dit product niet door hen werd ondersteund. De leverancier van dat product zei letterlijk “de telecom provider hoeft alleen maar deze (internet)poort open te zetten, dan werkt het”. Dit weer teruggekoppeld naar 10Telecom en het was een korte tijd later gefikst. Geen groot log bedrijf wat vastgegroeid is in z’n eigen procedures, maar korte lijnen en een fijn team om mee samen te werken.

Heb je nog tips voor ons om onze service nog verder te verbeteren?

Nee.

Zou je ons aanbevelen aan andere bedrijven en ondernemers?

Zeer zeker!

Reactie voor Erwin