Niet tevreden over hosted VoIP TelefonieIets minder tevreden over hosted VoIP TelefonieRedelijke tevreden over hosted VoIP TelefonieTevreden over hosted VoIP TelefonieMeer dan ruim tevreden over hosted Telefonie
088-1014500 Ma-Vr 8:30 tot 17:00 uur

Wachtrij

Als er veel gebeld wordt en er zijn niet genoeg medewerkers beschikbaar om alle bellers te woord te staan is een wachtrij een oplossing. Als de beller het telefoonnummer van de desbetreffende organisatie belt en alle medewerkers zijn in gesprek, dan komt de beller in een wachtrij terecht totdat er weer een medewerker beschikbaar is.

Een medewerker die gesprekken van de een wachtrij afhandelt wordt ook wel een ‘agent’ genoemd. Een agent kan in- en uitloggen op een wachtrij. Eventueel kan de medewerker van status veranderen en via een knop op het telefoontoestel aangeven dat deze met pauze is, voor als deze even gaat lunchen en telefonisch niet meer beschikbaar is. Als deze weer terug op de plek is kan de status pauze weer aangepast worden.

Functionaliteiten bij een wachtrij zijn bijvoorbeeld:

Wachtmuziek, u kunt zelf muziekbestanden aanleveren of gebruik maken van onze wachtstandmuziek. Let op: Als u bijvoorbeeld bekende muziek wilt afspelen heeft u wel een vergunning nodig van de Buma Stemra.

Een Welkomsttekst:

“Welkom bij organisatie ABC. Een moment geduld alstublieft, al onze medewerkers zijn in gesprek, u wordt zo snel mogelijk doorverbonden met een van onze medewerkers”

Tussentijdse melding na bijvoorbeeld 45 seconden:

“Bedankt voor uw geduld, we doen ons best om u zo snel mogelijk te woord te staan”

Aankondiging van wachttijd:

“De wachttijd bedraagt op dit moment circa 2 minuten. Bedankt voor uw geduld. U kunt ons ook mailen, naar info@bedrijfsnaam.nl”

Aankondiging van positie:

“Op dit moment bent u beller nummer 2, blijft u aan de lijn, we doen ons uiterste best om u zo spoedig mogelijk te woord te staan”

Ook kunt u bellers de mogelijkheid bieden om na een aantal seconden de mogelijkheid te bieden om de voicemail in te spreken. U kunt deze voicemail dan naar uw e-mailadres laten versturen. Deze wordt als .wav of mp3 als bijlage toegevoegd.

Een handige functionaliteit is prioritering. Als er meerdere wachtrijen zijn en één wachtrij wordt gebruikt voor een spoedlijn wachtrij dan is het mogelijk om deze een hogere prioriteit te geven zodat de medewerkers de belangrijkste oproepen als eerste ontvangen.