meer weten over onze diensten?

Voor alle vragen zijn onze sales- en helpdesk medewerkers op werkdagen tussen 08:30 – 17:00 uur telefonisch bereikbaar.

Hulp op afstand nodig?

IP-adres: 3.239.111.79

Download voor Windows

Download voor Mac

FAQ Algemene vragen

Het doorschakelen van een telefoonnummer is simpel in te stellen met de VoIP Forward app. Na het lezen van dit artikel is het mogelijk om eenvoudig een doorschakeling en/of een fallback telefoonnummer bij storingen in te stellen.

Let op: Bij het instellen en activeren van de doorschakel functionaliteit vervalt alle functionaliteit van de telefooncentrale. Deze is weer actief zodra de doorschakeling gedeactiveerd wordt.

  1. Download
    Zoek in de Apple Appstore of Google Playstore naar ‘Voip forward’ en download de App.
  2. Inloggen
    Na het downloaden kunt u inloggen met de door ons verstrekte gegevens.
  3. De volgende opties kunnen nu ingesteld worden.

    Standaard:
    De inkomende oproepen worden normaal afgeleverd op uw telefoontoestel / telefooncentrale.

    PBX Fallback:
    Wanneer de telefooncentrale / telefoonapparatuur offline is wordt er automatisch doorgeschakeld naar de opgegeven telefoonnummer(s) met alle functionaliteiten van de doorschakeling.

    Doorschakelen:
    U kunt één of meerdere telefoonnummers toevoegen waar het telefoonnummer naar doorgeschakeld dient te worden.
    De volgende zaken kunnen worden ingesteld:
    • Naam: De naam van de doorschakeling (evt. kiezen van contact uit contactpersonenlijst)
    • Nummer: Het nummer waarnaar er doorgeschakeld dient te worden.
    • Time-out: de rinkeltijd van de doorschakeling
    • Afzendnummer: het afzendnummer welke u ziet als er doorgeschakeld wordt. Toon nummer van beller of doorschakeling.
    • Rinkelstrategie (op volgorde of gelijktijdig).

De doorschakeling is nu naar wens ingesteld. Goed om te weten is dat de persoon die belt niet weet en niet kan zien dat er is doorgeschakeld.

link content_paste

Goedkoper bellen
Met zakelijk VoIP bellen jij en je collega's onderling gratis. En dat niet alleen! Met VoIP telefonie van 10Telecom ben je gemiddeld 40% goedkoper uit dan met ISDN. En wordt er in jouw bedrijf vaak en lang naar het buitenland gebeld? Dan kan jouw besparing oplopen tot wel 70%!

Meer flexibiliteit
Werken en bellen waar je wilt. Op kantoor, vanuit huis of aan de andere kant van de wereld. Jouw klant? Die ziet gewoon het vaste bedrijfsnummer op zijn scherm. Wel zo professioneel. VoIP is locatie onafhankelijk. Dit betekent meer vrijheid en een betere bereikbaarheid, waar je ook bent.

Besparen op een fysieke telefooncentrale
Kies je voor hosted VoIP? Met een virtuele telefooncentrale bespaar je op een flink aantal zaken. Denk aan apparatuur, licenties en vaak kostbare onderhoudscontracten.

Tal van handige functionaliteiten
Met het grootste gemak schakel je nummers door naar jouw mobiele telefoon, zet je klanten in de wachtrij als alle medewerkers in gesprek zijn, maak je een eigen keuzemenu of beantwoord je vanuit huis inkomende gesprekken van een collega op kantoor. Je kunt zelfs instellen dat alle inkomende gesprekken van een bepaald nummer op vrijdagmiddag tussen 15:00 en 17:00 uur worden doorgeschakeld naar jouw mobiele telefoon. Dit alles regel je zelf met het grootste gemak via de handige online beheertool van 10Telecom.

Eenvoudig uit te breiden
Een nieuwe vestiging? Een nieuwe medewerker? Een nieuw nummer? Toch dat extra menu? Of wil je juist kleinschaliger gaan werken? Geen punt. Het systeem is namelijk schaalbaar en eenvoudig en voordelig uit te breiden. Zonder wachttijden en zonder hoge kosten.

Hoge kwaliteit
Bij VoIP is HD bellen mogelijk. Dit zorgt voor een optimale geluidskwaliteit.

Meer capaciteit
Bij VoIP word je niet beperkt door een maximum aantal gelijktijdige gesprekken. Jij bepaalt zelf bij hoeveel gelijktijdige gesprekken bellers in de wachtrij worden gezet. Ook heb je met VoIP invloed op de klantvriendelijkheid van dit proces. Zo kun je bijvoorbeeld via jouw eigen beheertool eenvoudig wachtmuziek, wachtrijen en voicemails instellen.

Vangnet bij storingen
Een veelgehoorde angst als het gaat om internetbellen is dat je niet bereikbaar bent in het geval van een stroom- of internetstoring. Geen zorgen! 10Telecom schakelt alle binnenkomende gesprekken gewoon door naar één of meerdere mobiele telefoons. Zo blijf je altijd bereikbaar.

Maatwerk
Wat jouw wensen ook zijn, soms zijn ze net even anders dan wat wij standaard in onze abonnementen aanbieden. 10Telecom heeft meer dan [age_company] jaar ervaring in het bieden van creatieve maatwerkoplossingen voor zakelijke telefonie. Wij denken graag met je mee. Nu én in de toekomst. Niet voor niets is ons motto: verder gaan waar anderen stoppen.

Eenvoudig overstappen
Wil je bellen met VoIP? Of bel je al met VoIP en wil je overstappen naar het platform van 10Telecom? Dat is een fluitje van een cent. Wij regelen jouw verhuizing van A tot Z.

link content_paste

Met de VoIP telefooncentrale van 10Telecom profiteer jij van de lusten en niet de lasten van een zeer geavanceerde telefooncentrale. Met het grootste gemak schakel je nummers door naar jouw mobiele telefoon, zet je klanten in de wachtrij als alle medewerkers in gesprek zijn, maak je een eigen keuzemenu of beantwoord je vanuit huis inkomende gesprekken van een collega op kantoor. Je kunt zelfs instellen dat elke vrijdagmiddag tussen 15:00 en 17:00 uur alle inkomende gesprekken van een bepaald nummer worden doorgeschakeld naar jouw mobiele telefoon. Dit alles regel je zelf met het grootste gemak via TRiNG.

De voordelen van VoIP zijn eindeloos. Met een virtuele telefooncentrale bespaar je op een flink aantal zaken. Denk aan apparatuur, licenties en vaak kostbare onderhoudscontracten. En dan hebben we het nog niet eens over de belkosten, die stukken lager liggen. Meer mogelijkheden en ook nog eens goedkoper bellen. Klinkt goed, nietwaar?

link content_paste

VoIP is een afkorting voor Voice over Internet Protocol. Dit betekent vrije vertaald 'spraak over IP-verbinding'. Nu zegt je dit misschien niet zoveel. Termen als internetbellen, bellen via internet of internettelefonie ongetwijfeld wel. Waarschijnlijk doe je het als consument al. We gebruiken immers massaal apps als Skype, Whatsapp en FaceTime om gratis te bellen met familie en vrienden.

VoIP betekent dus bellen via het internet. Steeds meer bedrijven stappen over op deze vorm van zakelijke telefonie. Als ondernemer heb je immers al een internetverbinding. Het belangrijkste vereiste heb je dus al. Kies je voor een telefooncentrale in de cloud? Dan hebben we het over hosted telefonie of hosted VoIP.

link content_paste

FAQ Voip & vast telefonie

De notificatie e-mails die worden verstuurd zijn onderdeel van een automatisch proces. Wij controleren continu de telefoontoestellen via een zogenoemde ‘Natted Qualification Ping’. Dit betekend dat wij een bericht naar het telefoontoestel sturen en binnen een aantal milliseconde een reactie verwachten van het telefoontoestel.

  • Ontvangen we binnen een aantal seconden een bericht van het telefoontoestel, dan is de verbinding van de telefooncentrale naar het telefoontoestel goed. (OK)
  • Ontvangen we pas veel later een bericht terug, dan is er een vertraging op de verbinding (Lagged).
  • Ontvangen we helemaal geen bericht terug, dan is het telefoontoestel onbereikbaar. (Unreachable)
link content_paste

  1. Controleer of er bij 10Telecom een storing gaande is, dat kan op deze pagina. Als dit niet het geval is, ga door naar stap 2.
  2. Controleer de internetverbinding.
    • Is de internetverbinding online? Herstart dan als eerste de internet router, door het herstarten worden buffers en caches geleegd en worden er nieuwe verbindingen tot stand gebracht. Wanneer de router is herstart ga dan door naar stap 3.
    • Is er geen internetverbinding? Neem dan contact op met de internetprovider, als de internetverbinding weer werkt, ga dan naar stap 2.
  3. Herstart de tussenliggende apparatuur zoals netwerkswitches. Door het herstarten worden buffers en caches geleegd en worden er nieuwe verbindingen tot stand gebracht.
  4. Herstart de telefoontoestellen en/of basisstations; wanneer de telefoontoestellen worden herstart, gaan deze een nieuwe verbinding maken met de telefooncentrale.
  5. Controleer of je weer bellen en gebeld kan worden.
  6. Ervaar je nog steeds problemen? Neem dan contact op met 10Telecom support.
link content_paste

In principe kunnen alle VoIP telefoontoestellen aangesloten worden op het platform van 10Telecom en beschikken over basis functionaliteiten zoals:

  • Bellen en gebeld worden.
  • In de wacht zetten.
  • (on) Aangekondigd doorverbinden.
  • Call pickup (gesprek overnemen).
  • Meeluisteren / influisteren.

Elk merk is anders en verschilt qua specificaties en (extra) functionaliteiten, zo heeft het ene toestel meer knoppen. Heeft het andere toestel een groter display en beschikt deze over een bedrijfstelefoonboek.
Met verschillende merken heeft 10Telecom ruime ervaring; Mitel, Yealink, Gigaset Pro, Tiptel, Snom, Cisco en Poly

Heb je specifieke wensen? Informeer dan naar de mogelijkheden.

link content_paste

VoIP betekent Voice-over-IP, oftewel bellen via internet. Om te kunnen bellen via VoIP heb je dus een internetverbinding nodig. Deze internetverbinding moet stabiel en snel genoeg zijn. Mocht je om welke reden dan ook tijdelijk geen internetverbinding hebben, dan worden inkomende telefoongesprekken automatisch doorgeschakeld naar een ander telefoonnummer.

link content_paste

Dit kan erg snel geregeld worden. Wel zijn er een paar dingen om rekening mee te houden. Waar moet je op letten bij het verhuizen van het telefoonnummer?

Lopende contracten
Belangrijk om te weten is of je nog een lopend contract hebt bij je huidige provider. Is dat het geval? Informeer dan naar de voorwaarden om het contract te ontbinden.

Oude abonnement nog niet opzeggen
Let op dat je het huidige abonnement niet opzegt. Wacht hiermee tot het telefoonnummer overgezet is naar de nieuwe provider, om te voorkomen dat het telefoonnummer te vroeg wordt opgezegd.

Is het netwerk geschikt voor VoIP?
Heb je al VoIP toestellen dan kun je er vanuit gaan dat het netwerk geschikt is. Mocht dit niet zo zijn dan is het belangrijk om dit eerst door ons te laten controleren.

Is alles geregeld en staat je nieuwe centrale bij ons klaar. Dan kun je vaak dezelfde dag nog verhuizen.

link content_paste

Zodra wij alle benodigde gegevens hebben kunnen we het nummer voor je vast leggen.
De volgende gegevens hebben wij nodig om een telefoonnummer te kunnen registreren.

  • KVK
  • Bedrijfsnaam
  • Adres
  • Het nieuwe telefoonnummer
link content_paste

Binnen 4 uur zal er een lijst met beschikbare telefoonnummers in je mailbox zitten.

link content_paste

Je blijft altijd bereikbaar wanneer je overstapt naar VoIP. Jij en jouw klanten zullen hier niets van merken.

link content_paste

FAQ Mobiel & vast mobiel

KPN stopt met 3G en start uitfasering vanaf 31 maart 2022. Lees hier hoe je op je toestel de instellingen kunt aanpassen en profiteer van sneller werken en kraakheldere gesprekken.

Instructie voor Android toestellen

Activatie 4G op iOS-toestellen

Stap 1:

  • Ga naar het Startscherm.
  • Kies Instellingen.

Stap 2:

  • Scroll naar beneden.
  • Kies Mobiel netwerk.

Stap 3:

  • Kies Opties mobiele data.

Stap 4:

  • Kies Gesprekken en data

Stap 5:

  • Kies 4G.
  • Zorg dat VoLTE (4G bellen) ook aan staat door de schakelaar op groen te zetten.

De Apple iPhone is nu ingesteld voor gebruik van 4G-netwerken.


Activatie 4G op Android-toestellen

Stap 1:

  • Ga naar het Startscherm.
  • Om het menu te openen, veeg omhoog op het scherm.

Stap 2:

  • Kies Instellingen.

Stap 3:

  • Kies Verbindingen.

Stap 4:

  • Kies Mobiele netwerken.

Stap 5:

  • Zorg ervoor dat Bellen via 4G op de gebruikte simkaarten geactiveerd is. U kunt dit herkennen aan de blauwe schuifknop.

Uw Android-toestel is nu ingesteld voor gebruik van 4G-netwerken.

link content_paste

Volg de onderstaande instructies om zorgeloos gebruik te maken van het abonnement.

Instructie activeren nieuwe simkaart:

  1. Verwijder de oude simkaart, en plaats de nieuwe simkaart in je mobiele telefoon.
  2. Start de mobiele telefoon opnieuw op.

De instellingen worden op de achtergrond ingesteld. Als dit is gebeurt kun je meteen aan de slag.

link content_paste

Tethering (oftewel Personal Hotspot in iOS) is het verbinden van een data device (e.g. laptop) via je mobiele telefoon. Met de hotspot maak je gebruik van de mobiele data verbinding van de telefoon. Tethering wordt standaard ondersteund, echter is het belangrijk dat de APN-instellingen correct zijn ingesteld wanneer er gebruik wordt gemaakt van de hotspot.

APN-instellingen

Om zo goed mogelijk gebruik te maken van data is het belangrijk dat de APN-instellingen op het mobiele toestel correct zijn ingesteld. Dit kan via het instellingenmenu van het toestel of automatisch via http://ota.mvno.mobi. Om de instellingen handmatig in te stellen kunnen de hieronder vermelde stappen worden gevolgd.

IOS

  • Druk op de knop Instellingen.
  • Druk op de knop Mobiel netwerk.
  • Druk op de knop Mobieledatanetwerk.
  • Vul bij Mobiele data het volgende in
  • APN: internet.mvno.mobi 
  • Gebruikersnaam: mvno Wachtwoord: mvno
  • Vul bij Persoonlijke hotspot het volgende in
  • APN: internet.mvno.mobi
  • Gebruikersnaam: mvno Wachtwoord: mvno 
  • Druk op de knop terug om de instellingen op te slaan.
  • Ga naar "Opties mobiele data"
  • Druk op "Gesprekken en data"
  • Vink LTE aan.
  • Zet VoLTE aan
  • Schakel het toestel uit en daarna weer in.

Android

  • Druk op de knop Instellingen.
  • Druk op de knop Verbindingen
  • Druk op de knop Mobiele netwerken.
  • Druk op de knop Namen toegangspunten.
  • Hier selecteer je internet.mvno.mobi
    Indien niet beschikbaar klik op Toevoegen
  • Vul achter APN => internet.mvno.mobi 
  • Gebruikersnaam: mvno Wachtwoord: mvno 
  • Druk op de knop terug om de instellingen op te slaan
link content_paste

Het is afhankelijk van het besturingssysteem van je telefoon hoe dit in z'n werk gaat. We leggen het hieronder uit voor de besturingssystemen iOS en Android. Het kan zijn dat op bepaalde type toestellen dit net op een iets andere plek staat. Raadpleeg dan de handleiding van het toestel.

Pincode uitzetten iOS

  1. Doe de simkaart in de telefoon en zet deze aan.
  2. Ga vervolgens naar 'instellingen'.
  3. Ga vervolgens naar 'Telefoon'.
  4. Klik op het kopje 'Simpincode' en kies dan voor 'uit'.

Pincode uitzetten Android

  1. Doe de simkaart in de telefoon en zet deze aan.
  2. Klik op 'Instellingen'.
  3. Klik op 'Locatie en beveiliging'.
  4. Ga naar 'SIM-kaartvergrendeling instellen'.
  5. Zet vervolgens het groene vinkje uit.
  6. Vul nu nog eenmalig de huidige pincode in.
link content_paste

Wanneer er een nieuwe simkaart wordt geplaatst kan het voorkomen dat 4G niet is geactiveerd.
Met de volgende stappen kan 4G geactiveerd worden.

  1. Ga naar instellingen (tandwiel)
  2. Kies 'Mobiel netwerk'
  3. Kies 'Opties mobiele data'
  4. Klik op LTE (4G=LTE)

4G is nu geactiveerd en boven in het scherm staat nu LTE.

link content_paste

Neem je een gesprek aan met de vast mobiel koppeling dan kan er op twee manieren worden doorverbonden.

  1. Aangekondigd doorverbinden kan door #* in te toetsen.
  2. Onaangekondigd doorverbinden kan door ## in te toetsen.

Zodra deze actie is uitgevoerd komt er een stem die vraagt naar welk nummer er doorverbonden mag worden. Na het invoeren van het nummer zal het nummer worden aangeroepen en kan er worden doorverbonden.

link content_paste

Het configureren van de Reach profielen is al voor je gedaan. Je hoeft de app alleen maar te downloaden en in te loggen.

link content_paste

In de Reach app is er de mogelijkheid om het profiel "Werk" te selecteren.
Zodra deze is geselecteerd gaan uitgaande gesprekken via de telefooncentrale.

link content_paste

Het wijzigen van het afzendnummer kan tot 2 minuten in beslag nemen.

link content_paste

Dit kan via de Reach app. Hier volgen de instructies voor iOS en Android.

IoS

Stap 1
Download de Coligo REACH app uit de App store.

Stap 2
Open de Coligo REACH App en vul de gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op inloggen.

Stap 3
Wanneer je bent ingelogd kan het verbruik, instellingen en eventuele voicemails ingezien worden.
Let op: vraagt de app of je de bereikbaarheid wilt configureren op contacten of profielen, kies dan voor annuleren. 10Telecom heeft dit profiel al geconfigureerd.

Stap 4
Wanneer de mobiel is gekoppeld met de telefooncentrale dan kan je via de app het profiel selecteren.
Standaard zijn er twee profielen actief:

  1. Mobiel: via het profiel mobiel wordt uw mobiele nummer mee gestuurd bij uitgaande gesprekken.
  2. Vast: via het profiel vast wordt uw vaste nummer mee gestuurd bij uitgaande gesprekken. Het gesprek verloopt dan via de telefooncentrale.

Android

Stap 1
Download de Coligo REACH App uit de Google Play Store.

Stap 2
Open de Coligo REACH App en vul de gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op inloggen.

Stap 3
Wanneer je bent ingelogd kan het verbruik, instellingen en eventuele voicemails ingezien worden.
Let op: vraagt de app of je de bereikbaarheid wilt configureren op contacten of profielen, kies dan voor annuleren. 10Telecom heeft dit profiel al geconfigureerd.

Stap 4
Wanneer de mobiel is gekoppeld met de telefooncentrale dan kan je via de app het profiel selecteren.
Standaard zijn er twee profielen actief:

  1. Mobiel: via het profiel mobiel wordt uw mobiele nummer mee gestuurd bij uitgaande gesprekken.
  2. Vast: via het profiel vast wordt uw vaste nummer mee gestuurd bij uitgaande gesprekken. Het gesprek verloopt dan via de telefooncentrale.


link content_paste

FAQ SIP trunk

Om gebruik te maken van VoIP zijn de volgende poorten benodigd:

Telefonie signaleringSIPUDP5060 & 5080
Audio (geluid)RTPUDP10.000 t/m 20.000
Toestelconfiguratie / telefoonboekHTTP(S)TCP80 & 443

Welk ip-adres benodigd is voor de firewall regel is op te vragen bij de support afdeling.

link content_paste