Kennisbank

VoIP of bellen via Teams?

Steeds meer bedrijven stappen over op bellen via internet. Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat er de afgelopen jaren diverse opties zijn geïntroduceerd om dit te faciliteren. Ben je je aan het oriënteren op de juiste oplossing voor jouw bedrijf, dan zal je je op een gegeven moment afvragen wat de beste keus is: VoIP of bellen via Teams?

Bellen via VoIP

VoIP, oftewel Voice over Internet Protocol, maakt gebruik van een IP-netwerk om spraak over een dataverbinding te transporteren. Simpel gezegd: je belt via het internet. Wat VoIP zo interessant maakt voor bedrijven is om te beginnen dat je telefooncentrale virtueel is, waardoor er niet geïnvesteerd hoeft te worden in dure apparatuur. Bellen via VoIP kan namelijk via elk apparaat met een internetverbinding – dus ook via een desktopcomputer, een tablet en een smartphone. Er kan tevens gewoon van de bestaande dataverbindingen gebruik worden gemaakt. VoIP kan dus een aanzienlijke kostenbesparing opleveren. Eveneens een voordeel van VoIP is bereikbaarheid. Als een medewerker die niet op kantoor is maar VoIP op mobiel gebruik geen wifi heeft, kan er gewoon van het 4G of 5G netwerk gebruik worden gemaakt.

Bellen via Teams

Microsoft Teams werd in maart 2017 gelanceerd als onderdeel van het Microsoft 365 softwarepakket. Het is een applicatie waar men na het installeren en aanmaken van een account kan inloggen om te bellen, te (video)chatten, te vergaderen en samen te werken. Een soort virtueel kantoor dus. 

Bellen via Teams biedt dezelfde features als een conventionele telefooncentrale, en meer. Je kunt namelijk niet alleen bellen en gebeld worden, maar ook oproepen samenvoegen tot één gesprek, doorverbinden, doorschakelen tussen apparaten, voicemails beheren, gesprekken transcriberen. Dankzij de integratie met Apple CarPlay is het ook mogelijk om veilig onderweg te bellen.

Wat is beter, VoIP of bellen via Teams?

Omdat elk bedrijf andere activiteiten, werkwijzen en behoeften heeft, kun je eigenlijk niet stellen dat het een beter is dan het ander. Dat kan het nog best lastig maken om een keuze te maken tussen VoIP en bellen via Teams. Maar dat hoeft ook niet! Je kunt namelijk van beide gebruik maken. 

Microsoft Teams biedt ondersteuning voor VoIP gesprekken, ongeacht of de deelnemers nu gebruik maken van de Teams app, een mobiele telefoon of een vaste telefoon. Door je VoIP telefooncentrale met Teams te koppelen (wat 10Telecom graag voor je doet), voeg je de functionaliteiten van Teams samen met de functionaliteiten van de telefooncentrale. Op die manier profiteer je van de voordelen van VoIP én Teams! Een groot voordeel van VoIP bellen via Teams is dat je niet per se een fysiek telefoontoestel nodig hebt. Je Teams account fungeert namelijk als een soort Softphone. Dat betekent dat je kunt bellen zoals het voor jou op dat moment het beste uitkomt; via de desktop applicatie van Teams, of via de mobiele Teams app. Vind je het juist prettiger om wél met een vaste telefoon te bellen? Dat is geen probleem, want er zijn vaste toestellen met Teams integratie verkrijgbaar.

Gerbrand belt | 10telecom

Klanten beoordelen ons met een 9.5

  • 10 / 10
    Overgang snel en perfect geregeld
    Nadat ons nummer geporteerd is heeft de klantenservice ons snel en in korte tijd geholpen onze toestellen gekoppeld te krijgen en alles werkte binnen het tijdsbestek van 1 uur.
  • 10 / 10
    Snel geholpen door aardig personeel.
    Super snelle service.
  • 9 / 10
    Top ervaring met 10Telecom!
    Mijn ervaringen met 10Telecom zijn zeer goed. Sinds we overgestapt zijn naar hen hebben we geen problemen meer met onze telefonie. Werkt dit heel prettig en snel en worden we altijd direct geholpen bij vragen of opmerkingen.
  • 10 / 10
    Geweldige Service, prestatie, klantvriendelijkheid.
    Als bedrijf is het van groot belang alles goed op orde te hebben. Dat begint bij de denkwijzen, Klant is koning en sta garant voor je product. Daarom is de Service nou juist ze belangrijk die 10Telecom je kan bieden. Zie het al een verlengstuk van je onderneming. Sparklesync kan dan ook met trost zeggen ga ervoor. 10Telecom, Super bedankt voor de fijne ondersteuning die jullie ons elke maand weer bieden met een glimlach. Ga zo door. Met vriendelijke groet, Sparklesync.nl Flexyhosting.com en onlinegraveren.nl
  • 10 / 10
    Goed en tot in de puntjes geregeld
    Afgelopen week zijn we overgegaan van een andere 3CX provider naar 10Telecom. Dit alles na advisering van de partij die bij ons het netwerkbeheer doet. Dat was een goede suggestie. Alles goed van te voren doorgesproken en afspraken gemaakt wanneer we over zouden gaan. Echt goed geregeld en eigenlijk zonder downtijd over en alles werkt direct. Heerlijk om op zo’n bedrijf te kunnen terugvallen. Een dikke 10 !
  • 10 / 10
    Fijne samenwerking en alles in goed overleg
    10Telecom overlegt goed wat de wensen zijn en beoordeelt hoe dit het beste gerealiseerd kan worden. Ze hebben veel contact voor en tijdens de overstap en hebben er samen met ons voor gezorgd dat alles snel en moeiteloos verliep. Ook na de overstap zijn de medewerkers van 10Telecom altijd bereid om te helpen bij vragen.
  • 10 / 10
    Kwalitatief zeer goed en kostenbesparend
    Wauw! – Zeer hoge kwaliteit – Geen opstart- aansluitkosten – Betrouwbaar maar toch zeer voordelig – Zeer servicegericht – Een dienst waarmee je telefoongesprek DIRECT wordt omgezet in een tesktuele samenvatting. Kortom – Toegenomen kwaliteit – Meer dan 50% kostenbesparing – Enorme tijdswinst én volledigere verslaglegging – Uitermate goede begeleiding en kennis van zaken 100% aanbeveling
  • 10 / 10
    Een vrolijke, vriendelijke en vooral kundige club!
    De overgang ging supervlekkeloos. Voor een telefoniebedrijf is het hoogst haalbaar dat je er geen last van hebt. Maar dat hebben ze dan vervolgens wel uitermate vakkundig uitgevoerd. Echt een aanbeveling waard.
  • 10 / 10
    Zeer tevreden!
    Sinds een paar maanden zijn we met telefonie (voip) overgestapt naar 10Telecom en dit is een goede keuze geweest. Technisch werkt alles naar behoren, eerlijke prijzen en support is niet alleen erg goed maar ook persoonlijk. Wij zijn zeer tevreden.
  • 6 / 10
    goed maar bellen is duurder dan via GSM
    Gemakkelijk instellen Goede bereikbaarheid Maar tarief per minuut is wel hoger dan bij bellen via GSM, met name voor mobiele en buitenlandse nummers.

Direct in contact?

E-mailsupport@10telecom.nl

Bel088 10 14 500

ChatMet ons