Kennisbank

Hoe bel je (via VoIP) op je laptop?

10Telecom maakt het mogelijk om te bellen en gebeld te worden via je laptop (of desktopcomputer). Het maakt daarbij niet uit of je nu gebruik maakt van MacOS of Windows. Maar hoe werkt dat precies, bellen op je laptop? En wat zijn de voordelen?

Wat heb je nodig om op je laptop te bellen?

Bij 10Telecom hebben we een omgeving ontwikkeld die bellen via je webbrowser mogelijk maakt! Op onze online omgeving, vergelijkbaar met een Softphone, gebruik je de browser om toegang te krijgen tot de virtuele telefooncentrale. Om hier gebruik van te kunnen maken heb je de volgende zaken nodig:

  • Een laptop (of desktopcomputer) met een internetverbinding;
  • Speakers en een microfoon (ingebouwd of extern);
  • Een webbrowser (bijvoorbeeld Google Chrome, Firefox of Safari);
  • Onze WebRTC Client.

Hoe bel je op je laptop?

Bellen op je laptop via VoIP werkt heel eenvoudig. Je hoeft alleen maar je browser te openen en op de WebRTC Client in te loggen met je e-mailadres en je wachtwoord. Daarna kun je meteen aan de slag! De interface van onze WebRTC Client is te vergelijken met een visuele weergave van een telefooncentrale. Deze is real time – als er bijvoorbeeld een collega gebeld wordt, zie je dat op je scherm. Je hebt toegang tot het bedrijfstelefoonboek, dus bellen is een kwestie van klikken. Op die manier maak je van je laptop een volwaardige vervanger van een fysiek telefoontoestel. Je kunt namelijk gewoon gebruik maken van alle functies van VoIP telefonie, zoals:

  • Bellen en gebeld worden
  • Gesprekken in de wacht zetten en doorverbinden
  • Wisselgesprekken voeren
  • De gesprekshistorie bekijken
  • Voicemails beluisteren
  • Je status veranderen (beschikbaar/niet storen)
  • De status van je collega’s bekijken 

Wat zijn de voordelen van bellen op je laptop?

Bellen op je laptop via WebRTC biedt een aantal aantrekkelijke voordelen:

  • Je hoeft niet per se te investeren in ‘fysieke’ telefoontoestellen, terwijl je wel gebruik kunt maken van alle features van een fysiek toestel.
  • Je bent niet langer afhankelijk van een bepaalde locatie. Zolang je je laptop en een werkende internetverbinding hebt, kun je bellen en gebeld worden.
  • Omdat je gebruik maakt van een web omgeving, is het niet nodig om software te installeren. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over driver- en compatibiliteitsproblemen of updates.
  • Beheerders kunnen accounts toevoegen, aanpassen en verwijderen, gebruikersrechten beheren en inzien wie er wanneer is ingelogd.
  • Indien er behoefte is aan extra beveiliging is het mogelijk om 2 factor authenticatie (2FA) in te stellen.
Zakelijke telefooncentrale | 10telecom

Direct in contact?

E-mailsupport@10telecom.nl

Bel088 10 14 500

ChatMet ons