Niet tevreden over hosted VoIP TelefonieIets minder tevreden over hosted VoIP TelefonieRedelijke tevreden over hosted VoIP TelefonieTevreden over hosted VoIP TelefonieMeer dan ruim tevreden over hosted Telefonie
088-1014500 Ma-Vr 8:30 tot 17:00 uur

Wat te doen bij storingen?

Het kan natuurlijk gebeuren dat er een internet-, netwerk- of stroomstoring plaatsvindt. Op dat moment hebben de telefoontoestellen geen verbinding met de telefooncentrale en zal je niet meer kunnen bellen. Wat nu?

De monitoring service checkt continu of de telefoontoestellen van onze klanten in verbinding staan met de telefooncentrale. Wanneer er een storing optreedt merken wij dat op en ontvang je een notificatie per e-mail.

Wanneer je een e-mail notificatie hebt ontvangen, ga dan als eerste na of er een fallback is ingesteld. Alle inkomende oproepen worden dan automatisch afgeleverd op een ander telefoonnummer, bijvoorbeeld een 06 nummer, zo blijf je hoe dan ook bereikbaar en kan er ondertussen verder gezocht worden naar de oorzaak en oplossing van de storing.

De volgende stappen lossen de problemen in de meeste gevallen op;

  1. Controleer de internetverbinding.
    • Is de internetverbinding online? Herstart dan als eerste de internet router, door het herstarten worden buffers en caches geleegd en worden er nieuwe verbindingen tot stand gebracht. Wanneer de router is herstart ga dan door naar stap 2.
    • Is er geen internetverbinding? Neem dan contact op met de internetprovider, als de internetverbinding weer werkt, ga dan naar stap 2.
  2. Herstart de tussenliggende apparatuur zoals netwerkswitches; netwerkswitches kunnen ook storingen veroorzaken zoals registratieproblemen en/of slechte gesprekskwaliteit. Door het herstarten worden buffers en caches geleegd en worden er nieuwe verbindingen tot stand gebracht.
  3. Herstart de telefoontoestellen en/of basisstations; wanneer de telefoontoestellen worden herstart, gaan deze een nieuwe verbinding maken met de telefooncentrale.
  4. Controleer of je weer bellen en gebeld kan worden.
  5. Ervaar je nog steeds problemen? Neem dan contact op met 10Telecom support.

Ontvang je regelmatig een storingsmelding maar is er wel een goed werkende internetverbinding?

Dit kan betekenen dat er technisch iets mis gaat in de connectie van de telefoontoestellen naar de telefooncentrale.
Via een internetverbinding worden er vele connecties gemaakt en deze worden beheert door de router. De router houdt deze connecties van het interne netwerk naar het externe netwerk bij in een tabel, de zogenoemde NAT Tabel. Sommige routers verbreken  / vernieuwen de connectie naar verloop van tijd of de verbindingen worden gemaakt met verkeerde informatie, waardoor wij de informatie niet kunnen ontvangen.
Vaak ontstaan deze problemen nadat een router is vervangen en/of onjuist is geconfigureerd. Neem in dit geval contact op met 10Telecom support.

Hoe controleert 10Telecom de telefoontoestellen?

De notificatie e-mails die worden verstuurd zijn onderdeel van een automatisch proces. Wij controleren continu de telefoontoestellen via een zogenoemde ‘Natted Qualification Ping’. Dit betekend dat wij een bericht naar het telefoontoestel sturen en binnen een aantal milliseconde een reactie verwachten van het telefoontoestel.

-Ontvangen we binnen een aantal seconden een bericht van het telefoontoestel, dan is de verbinding van de telefooncentrale naar het telefoontoestel goed. (OK)
-Ontvangen we pas veel later een bericht terug, dan is er een vertraging op de verbinding (Lagged).
-Ontvangen we helemaal geen bericht terug, dan is het telefoontoestel onbereikbaar. (Unreachable)

Wanneer verstuurt 10Telecom een notificatie?

We versturen een notificatie e-mail als meer dan 80% van de telefoontoestellen offline zijn.

Geen notificatie e-mails meer ontvangen?

Als je geen notificatie e-mails wenst te ontvangen, dan kunnen we dit uitschakelen. Neem hiervoor contact op met 10Telecom support.