Het kan natuurlijk gebeuren dat er een internet-, netwerk- of stroomstoring plaatsvindt. Op dat moment hebben de telefoontoestellen geen verbinding met de telefooncentrale en zal je niet meer kunnen bellen. Wat nu?
De monitoring service checkt continu of de telefoontoestellen van onze klanten in verbinding staan met de telefooncentrale. Wanneer er een storing optreedt merken wij dat op en ontvang je een notificatie per e-mail.
Wanneer je een e-mail notificatie hebt ontvangen, ga dan als eerste na of er een fallback is ingesteld. Alle inkomende oproepen worden dan automatisch afgeleverd op een ander telefoonnummer, bijvoorbeeld een 06 nummer, zo blijf je hoe dan ook bereikbaar en kan er ondertussen verder gezocht worden naar de oorzaak en oplossing van de storing.
Dit kan betekenen dat er technisch iets mis gaat in de connectie van de telefoontoestellen naar de telefooncentrale.
Via een internetverbinding worden er vele connecties gemaakt en deze worden beheert door de router. De router houdt deze connecties van het interne netwerk naar het externe netwerk bij in een tabel, de zogenoemde NAT Tabel. Sommige routers verbreken / vernieuwen de connectie naar verloop van tijd of de verbindingen worden gemaakt met verkeerde informatie, waardoor wij de informatie niet kunnen ontvangen.
Vaak ontstaan deze problemen nadat een router is vervangen en/of onjuist is geconfigureerd. Neem in dit geval contact op met 10Telecom support.
De notificatie e-mails die worden verstuurd zijn onderdeel van een automatisch proces. Wij controleren continu de telefoontoestellen via een zogenoemde ‘Natted Qualification Ping’. Dit betekend dat wij een bericht naar het telefoontoestel sturen en binnen een aantal milliseconde een reactie verwachten van het telefoontoestel.
We versturen een notificatie e-mail als meer dan 80% van de telefoontoestellen offline zijn.
Als je geen notificatie e-mails wenst te ontvangen, dan kunnen we dit uitschakelen. Neem hiervoor contact op met 10Telecom support.