Hotdesking

Hotdesking biedt de mogelijkheid om via elk telefoontoestel, ongeacht op welke locatie zich deze bevindt, in en uit te loggen op de telefooncentrale. Werk je bijvoorbeeld op maandag op locatie A en op dinsdag op locatie B? Dan kan je eenvoudig inloggen op een toestel dat zich op die locatie bevindt. Hotdesking is dan ook een handige functie wanneer jouw organisatie gebruik maakt van flexplekken.

Het is uiteraard mogelijk om een telefoon los te koppelen en mee te nemen naar een nieuwe werkplek en daar weer aan te sluiten, maar dit kost veel tijd. Door middel van hotdesking kunnen medewerkers eenvoudig op elke telefoon in- en uitloggen. Alle instellingen van het toestel, zoals bijvoorbeeld de functietoetsen en schakelaars, worden op deze manier meegenomen naar een andere telefoon en plek. Uiteraard wordt ook het interne telefoonnummer van de medewerker meegenomen. In tegenstelling tot veel telefooncentrales, waar hotdesking vaak maar ondersteund wordt voor het tijdelijk inloggen op een andere plek, ondersteunen de telefooncentrales van 10Telecom het volledig in- en uitloggen op verschillende toestellen.

De medewerker kan door middel van een persoonlijke inlogcode gebruikmaken van hotdesking. Op deze manier kan de medewerker overal gebruikmaken van de bijbehorende functionaliteiten. Als een medewerker meerdere telefoons heeft, bijvoorbeeld een vaste telefoon op kantoor en een telefoontoestel thuis, dan kan de medewerker thuis inloggen op de bedrijfstelefooncentrale met alle functionaliteiten die inbegrepen zijn. Ook als medewerkers op verschillende locaties werken kunnen ze eenvoudig op de telefoontoestellen van elke locatie in- en uitloggen.

Voordelen van hotdesking

Het belangrijkste voordeel van hotdesking is dat de toestellen door iedereen kunnen worden gedeeld. Met toestellen die volledig ondersteund worden door onze telefooncentrale, kunnen persoonlijke instellingen als Speeddials, persoonlijke BLF knoppen en overige functietoetsen eenvoudig meegenomen naar een andere plek. Dit zonder dat het telefoontoestel helemaal opnieuw opgestart moet worden.

Voor veel bedrijven is hotdesking is een moderne oplossing, die veel tijd bespaart. Hotdesking kan uitstekend toegepast worden in organisaties met flexwerkers en/of callcenters en telefonische service desks.

Direct in contact?

E-mailsupport@10telecom.nl

Bel088 10 14 500

ChatMet ons