Niet tevreden over hosted VoIP TelefonieIets minder tevreden over hosted VoIP TelefonieRedelijke tevreden over hosted VoIP TelefonieTevreden over hosted VoIP TelefonieMeer dan ruim tevreden over hosted Telefonie
088-1014500 Ma-Vr 8:30 tot 17:00 uur

Overstappen naar VoIP

Voor nieuwe klanten is het vaak onduidelijk en ondoorzichtig hoe het traject overstappen naar VoIP telefonie verloopt. Hierin wil 10Telecom graag helpen en verduidelijken.

Daarom hebben we het traject in kaart gebracht door middel van een aantal stappen.

Stap  1. Inventarisatie voor offerte
Als je nog geen offerteaanvraag hebt gedaan, kun je op onderstaande knop drukken.

Stel nu je offerte samen

 

De VoIP offerte wizard wordt dan gestart. Na het invullen van deze wizard nemen we deze direct in behandeling. Je ontvangt dan snel een offerte op maat. Indien akkoord, checken we of de huidige internetverbinding en het netwerk voldoet aan de eisen voor VoIP telefonie.
Als je geen internet hebt, kunnen we een internetverbinding aanvragen.

Stap 2. Bestellen apparatuur
Bestellen van de benodigde apparatuur, zoals bijvoorbeeld de VoIP telefoontoestellen, de basisstations en accessoires. Ons platform werkt met tientallen bekende merken zoals Mitel, (Aastra) Tiptel, Grandstream, Cisco, Snom, Siemens, Yealink etc. Indien het internetmodem of de router niet geschikt is voor VoIP moet deze vervangen worden.

Stap 3. Configuratie van de apparatuur
We configureren de apparatuur en verbinden deze met de telefooncentrale. Het is wellicht handig om alvast over het belplan van je organisatie na te denken en dit op papier te zetten.

Denk hierbij aan wat er moet gebeuren als je gebeld wordt; moeten alle toestellen gaan rinkelen? Of moet de telefoon eerst rinkelen bij de receptioniste? Moet er doorgeschakeld worden naar mobiel? Wat moet er gebeuren bij pieken?
We versturen de apparatuur, zodat je dit kunt aansluiten en alvast kunt uitbellen via VoIP van 10Telecom.

Stap 4. De verhuizing van de telefoonnummers inplannen
Indien je hebt gekozen voor nummerbehoud, dan gaan we in overleg de verhuizing – of zoals dat in vaktermen heet: de portering van de telefoonnummers – inplannen, zodat de telefoonnummers overgezet worden naar VoIP telefonie 10Telecom. Wij verzorgen het complete proces. Een verhuizing duurt hooguit twee weken. Op dat moment heb jij de apparatuur in ontvangst genomen. Ondertussen kan stap 5 worden uitgevoerd.

Stap 5. Inrichten van belplan
We hebben contact om het belplan in te richten. We kunnen instellen waar de telefoons moeten gaan rinkelen als je gebeld wordt. Het instellen van wachtrijen, keuzemenu’s, het instellen van geluidsfragmenten bij afwezigheid en bijvoorbeeld doorschakelingen naar mobiel. Zie het overzicht met functionaliteiten.

Stap 6. Flexibel bellen en besparen via VoIP
Als de telefoonnummers zijn verhuisd, is het overstappen naar VoIP telefonie uitgevoerd. Je kunt nu gaan besparen op je telefoonkosten en flexibel telefoneren! Daarnaast profiteer je van alle inbegrepen functionaliteiten. We horen graag als we iets voor je kunnen betekenen.