Niet tevreden over hosted VoIP TelefonieIets minder tevreden over hosted VoIP TelefonieRedelijke tevreden over hosted VoIP TelefonieTevreden over hosted VoIP TelefonieMeer dan ruim tevreden over hosted Telefonie
088-1014500 Ma-Vr 8:30 tot 17:00 uur

Switchboard applicatie

Switchboard is een applicatie die in verbinding staat met  de telefooncentrale. Hiermee zijn verschillende oplossingen te realiseren.

Switchboard is zeer geschikt voor presence doeleinden, oftewel te zien wie er wel of niet beschikbaar is. Het is mogelijk om bepaalde gegevens te zien, bijvoorbeeld hoeveel bellers er in de wacht staan. En welke medewerkers er met wie in gesprek zijn. Maar ook voor receptieposten en centrale meldkamers is Switchboard zeer geschikt. Het is mogelijk om via de computer eenvoudig gesprekken door te verbinden en bellers in de wacht te zetten. Daarnaast kunnen gesprekken ook worden beëindigd, of doorverbonden worden met de voicemail.
Als een organisatie meerdere wachtrijen heeft dan ziet u in één oogopslag hoeveel wachtenden er in de wachtrij zijn. Hoeveel bellers vroegtijdig het gesprek hebben opgehangen en welke agents het beste presteren.

Een wachtrij wordt bediend door een aantal medewerkers, deze worden ook wel agents van de wachtrij genoemd. Via switchboard kunnen deze agents toegekend worden aan een wachtrij, maar ook kunnen agents gepauzeerd of uit de wachtrij gehaald worden.

Met behulp van Click2Call is het mogelijk om door middel van een toetsencombinatie van het toetsenbord een telefoonnummer te selecteren en vervolgens te bellen. De telefoon gaat vervolgens rinkelen en als de telefoon aangenomen wordt, wordt er uitgebeld.