Niet tevreden over hosted VoIP TelefonieIets minder tevreden over hosted VoIP TelefonieRedelijke tevreden over hosted VoIP TelefonieTevreden over hosted VoIP TelefonieMeer dan ruim tevreden over hosted Telefonie
088-1014500 Ma-Vr 8:30 tot 17:00 uur

Softphone

Onze telefooncentrales ondersteunen het gebruik van een softphone. Een softphone is een samenvoeging van software en phone. Dit betekent dat je via een app op je smartphone of applicatie op de computer, laptop of tablet kunt bellen en gebeld kan worden. Daarbij beschik je ook via jouw softphone over alle functionaliteiten die de telefooncentrale biedt.

Om een voorbeeld te geven: als de medewerkers van een organisatie thuiswerken en deze beschikken over een computer met een microfoon en koptelefoon, dan kunnen ze bellen en gebeld worden via de telefooncentrale van de organisatie. Ook als deze medewerker over een smartphone beschikt, is het mogelijk om oproepen te ontvangen en uit te bellen via het telefoonnummer van het bedrijf. Het is zelfs mogelijk om in- en uit te loggen op een wachtrij en of doorschakelingen aan of uit te zetten.

Praktisch alle functionaliteiten waar de medewerkers op kantoor van profiteren, zijn nu ook via een softphone beschikbaar.

Helaas zijn er ook een aantal nadelen verbonden aan het gebruik van een softphone. Zo is de kwaliteit via het 3G netwerk niet altijd zoals gewenst. Met 4G werkt het in de praktijk beter. Als er gebruik wordt gemaakt van een softphone via Wifi en er onvoldoende dekking is, dan gaat dit ten kosten van de gesprekskwaliteit. In dit geval is het lastig te bepalen waar deze problemen door veroorzaakt worden. Daarom adviseren we met name VoIP telefoontoestellen of draadloze DECT toestellen.

Een alternatief voor een softphone is vast-mobiel integratie. De mobiele telefoon wordt hier een toestel van de telefooncentrale en beschikt over bijna alle functionaliteiten.