Hoe wordt de status uitgelezen?

De notificatie e-mails die worden verstuurd zijn onderdeel van een automatisch proces. Wij controleren continu de telefoontoestellen via een zogenoemde ‘Natted Qualification Ping’. Dit betekend dat wij een bericht naar het telefoontoestel sturen en binnen een aantal milliseconde een reactie verwachten van het telefoontoestel. Ontvangen we binnen een aantal seconden een bericht van het telefoontoestel, dan is de verbinding van de telefooncentrale naar het telefoontoestel goed. (OK) Ontvangen we pas veel later een bericht terug, dan is er een vertraging op de verbinding (Lagged). Ontvangen we helemaal geen bericht terug, dan is het telefoontoestel onbereikbaar. (Unreachable)

Wat te doen bij storing

Controleer of er bij 10Telecom een storing gaande is, dat kan op deze pagina. Als dit niet het geval is, ga door naar stap 2. Controleer de internetverbinding. Is de internetverbinding online? Herstart dan als eerste de internet router, door het herstarten worden buffers en caches geleegd en worden er nieuwe verbindingen tot stand gebracht. Wanneer de router is herstart ga dan door naar stap 3. Is er geen internetverbinding? Neem dan contact op met de internetprovider, als de internetverbinding weer werkt, ga dan naar stap 2. Herstart de tussenliggende apparatuur zoals netwerkswitches. Door het herstarten worden buffers en caches geleegd en worden er nieuwe verbindingen tot stand gebracht. Herstart de telefoontoestellen en/of basisstations; wanneer de telefoontoestellen worden herstart, gaan deze een nieuwe verbinding maken met de telefooncentrale. Controleer of je weer bellen en gebeld kan worden. Ervaar je nog steeds problemen? Neem dan contact op met 10Telecom support.

Welke toestellen worden ondersteund door 10Telecom?

In principe kunnen alle VoIP telefoontoestellen aangesloten worden op het platform van 10Telecom en beschikken over basis functionaliteiten zoals: Bellen en gebeld worden. In de wacht zetten. (on) Aangekondigd doorverbinden. Call pickup (gesprek overnemen). Meeluisteren / influisteren. Elk merk is anders en verschilt qua specificaties en (extra) functionaliteiten, zo heeft het ene toestel meer knoppen. Heeft het andere toestel een groter display en beschikt deze over een bedrijfstelefoonboek.Met verschillende merken heeft 10Telecom ruime ervaring; Mitel, Yealink, Gigaset Pro, Tiptel, Snom, Cisco en Poly Heb je specifieke wensen? Informeer dan naar de mogelijkheden.

Werk VoIP ook als ik geen internetverbinding heb?

VoIP betekent Voice-over-IP, oftewel bellen via internet. Om te kunnen bellen via VoIP heb je dus een internetverbinding nodig. Deze internetverbinding moet stabiel en snel genoeg zijn. Mocht je om welke reden dan ook tijdelijk geen internetverbinding hebben, dan worden inkomende telefoongesprekken automatisch doorgeschakeld naar een ander telefoonnummer.

Hoe snel kan ik overstappen / verhuizen

Dit kan erg snel geregeld worden. Wel zijn er een paar dingen om rekening mee te houden. Waar moet je op letten bij het verhuizen van het telefoonnummer? Lopende contractenBelangrijk om te weten is of je nog een lopend contract hebt bij je huidige provider. Is dat het geval? Informeer dan naar de voorwaarden om het contract te ontbinden. Oude abonnement nog niet opzeggenLet op dat je het huidige abonnement niet opzegt. Wacht hiermee tot het telefoonnummer overgezet is naar de nieuwe provider, om te voorkomen dat het telefoonnummer te vroeg wordt opgezegd. Is het netwerk geschikt voor VoIP?Heb je al VoIP toestellen dan kun je er vanuit gaan dat het netwerk geschikt is. Mocht dit niet zo zijn dan is het belangrijk om dit eerst door ons te laten controleren. Is alles geregeld en staat je nieuwe centrale bij ons klaar. Dan kun je vaak dezelfde dag nog verhuizen.

Kan ik een nieuw telefoonnummer aanvragen

Zodra wij alle benodigde gegevens hebben kunnen we het nummer voor je vast leggen.De volgende gegevens hebben wij nodig om een telefoonnummer te kunnen registreren. KVK Bedrijfsnaam Adres Het nieuwe telefoonnummer