Activatie 4G / VoLTE

KPN stopt met 3G en start uitfasering vanaf 31 maart 2022. Lees hier hoe je op je toestel de instellingen kunt aanpassen en profiteer van sneller werken en kraakheldere gesprekken. Instructie voor Android toestellen Activatie 4G op iOS-toestellen Stap 1: Ga naar het Startscherm. Kies Instellingen. Stap 2: Scroll naar beneden. Kies Mobiel netwerk. Stap 3: Kies Opties mobiele data. Stap 4: Kies Gesprekken en data Stap 5: Kies 4G. Zorg dat VoLTE (4G bellen) ook aan staat door de schakelaar op groen te zetten. De Apple iPhone is nu ingesteld voor gebruik van 4G-netwerken. Activatie 4G op Android-toestellen Stap 1: Ga naar het Startscherm. Om het menu te openen, veeg omhoog op het scherm. Stap 2: Kies Instellingen. Stap 3: Kies Verbindingen. Stap 4: Kies Mobiele netwerken. Stap 5: Zorg ervoor dat Bellen via 4G op de gebruikte simkaarten geactiveerd is. U kunt dit herkennen aan de blauwe schuifknop. Uw Android-toestel is nu ingesteld voor gebruik van 4G-netwerken.

Activeren nieuwe simkaart

Volg de onderstaande instructies om zorgeloos gebruik te maken van het abonnement. Instructie activeren nieuwe simkaart: Verwijder de oude simkaart, en plaats de nieuwe simkaart in je mobiele telefoon. Start de mobiele telefoon opnieuw op. De instellingen worden op de achtergrond ingesteld. Als dit is gebeurt kun je meteen aan de slag.

Hotspot instellen

Tethering (oftewel Personal Hotspot in iOS) is het verbinden van een data device (e.g. laptop) via je mobiele telefoon. Met de hotspot maak je gebruik van de mobiele data verbinding van de telefoon. Tethering wordt standaard ondersteund, echter is het belangrijk dat de APN-instellingen correct zijn ingesteld wanneer er gebruik wordt gemaakt van de hotspot. APN-instellingen Om zo goed mogelijk gebruik te maken van data is het belangrijk dat de APN-instellingen op het mobiele toestel correct zijn ingesteld. Dit kan via het instellingenmenu van het toestel of automatisch via http://ota.mvno.mobi. Om de instellingen handmatig in te stellen kunnen de hieronder vermelde stappen worden gevolgd. IOS Druk op de knop Instellingen. Druk op de knop Mobiel netwerk. Druk op de knop Mobieledatanetwerk. Vul bij Mobiele data het volgende in APN: internet.mvno.mobi  Gebruikersnaam: mvno Wachtwoord: mvno Vul bij Persoonlijke hotspot het volgende in APN: internet.mvno.mobi Gebruikersnaam: mvno Wachtwoord: mvno  Druk op de knop terug om de instellingen op te slaan. Ga naar “Opties mobiele data” Druk op “Gesprekken en data” Vink LTE aan. Zet VoLTE aan Schakel het toestel uit en daarna weer in. Android Druk op de knop Instellingen. Druk op de knop Verbindingen Druk op de knop Mobiele netwerken. Druk op de knop Namen toegangspunten. Hier selecteer … Dit artikel lezen

Kan ik de sim pincode deactiveren?

Het is afhankelijk van het besturingssysteem van je telefoon hoe dit in z’n werk gaat. We leggen het hieronder uit voor de besturingssystemen iOS en Android. Het kan zijn dat op bepaalde type toestellen dit net op een iets andere plek staat. Raadpleeg dan de handleiding van het toestel. Pincode uitzetten iOS Doe de simkaart in de telefoon en zet deze aan. Ga vervolgens naar ‘instellingen’. Ga vervolgens naar ‘Telefoon’. Klik op het kopje ‘Simpincode’ en kies dan voor ‘uit’. Pincode uitzetten Android Doe de simkaart in de telefoon en zet deze aan. Klik op ‘Instellingen’. Klik op ‘Locatie en beveiliging’. Ga naar ‘SIM-kaartvergrendeling instellen’. Zet vervolgens het groene vinkje uit. Vul nu nog eenmalig de huidige pincode in.

Hoe activeer ik 4G (LTE) op mijn iPhone

Wanneer er een nieuwe simkaart wordt geplaatst kan het voorkomen dat 4G niet is geactiveerd.Met de volgende stappen kan 4G geactiveerd worden. Ga naar instellingen (tandwiel) Kies ‘Mobiel netwerk’ Kies ‘Opties mobiele data’ Klik op LTE (4G=LTE) 4G is nu geactiveerd en boven in het scherm staat nu LTE.

Doorverbinden met Vast Mobiel

Neem je een gesprek aan met de vast mobiel koppeling dan kan er op twee manieren worden doorverbonden. Aangekondigd doorverbinden kan door #* in te toetsen. Onaangekondigd doorverbinden kan door ## in te toetsen. Zodra deze actie is uitgevoerd komt er een stem die vraagt naar welk nummer er doorverbonden mag worden. Na het invoeren van het nummer zal het nummer worden aangeroepen en kan er worden doorverbonden.

Hoe kan ik Reach configureren?

Het configureren van de Reach profielen is al voor je gedaan. Je hoeft de app alleen maar te downloaden en in te loggen.

Hoe kan ik mijn afzendnummer wijzigen

Dit kan via de Reach app. Hier volgen de instructies voor iOS en Android. IoS Stap 1Download de Coligo REACH app uit de App store. Stap 2Open de Coligo REACH App en vul de gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op inloggen. Stap 3Wanneer je bent ingelogd kan het verbruik, instellingen en eventuele voicemails ingezien worden.Let op: vraagt de app of je de bereikbaarheid wilt configureren op contacten of profielen, kies dan voor annuleren. 10Telecom heeft dit profiel al geconfigureerd. Stap 4Wanneer de mobiel is gekoppeld met de telefooncentrale dan kan je via de app het profiel selecteren.Standaard zijn er twee profielen actief: Mobiel: via het profiel mobiel wordt uw mobiele nummer mee gestuurd bij uitgaande gesprekken. Vast: via het profiel vast wordt uw vaste nummer mee gestuurd bij uitgaande gesprekken. Het gesprek verloopt dan via de telefooncentrale. Android Stap 1Download de Coligo REACH App uit de Google Play Store. Stap 2Open de Coligo REACH App en vul de gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op inloggen. Stap 3Wanneer je bent ingelogd kan het verbruik, instellingen en eventuele voicemails ingezien worden.Let op: vraagt de app of je de bereikbaarheid wilt configureren op contacten of profielen, kies dan voor annuleren. 10Telecom … Dit artikel lezen