Niet tevreden over hosted VoIP TelefonieIets minder tevreden over hosted VoIP TelefonieRedelijke tevreden over hosted VoIP TelefonieTevreden over hosted VoIP TelefonieMeer dan ruim tevreden over hosted Telefonie
088-1014500 Ma-Vr 8:30 tot 17:00 uur

Bellen via 4G met je smartphone

We krijgen met enige regelmaat vragen van klanten of we het bellen via 4G ondersteunen. Terecht, want het wordt steeds belangrijker dat medewerkers locatieonafhankelijk bereikbaar zijn en kunnen bellen. Bellen via 4G staat gelijk aan afgekort VoLTE, wat Voice-over-LTE betekent.

Ondersteunt 10Telecom bellen via 4G?

Het antwoord hierop ligt genuanceerder dan ja of nee. Willen we de ondersteuning bieden? Ja, zeker weten. Kan 10Telecom het voor de volle 100% ondersteunen? Helaas niet. Aangezien we afhankelijk zijn van de dekking van de verschillende 4G provider netwerken in het land, kunnen we dit maar in beperkte mate ondersteunen. Het staat of valt met de dekking van het 4G netwerk.

Daarnaast ook de sterkte van het signaal en/of bereik van invloed. We kunnen alleen zien of de app werkt en of een device geregistreerd en online is. Wat we niet kunnen zien, is of de kwaliteit van de gesprekken aan onze strenge eisen voldoen. Als je in de auto aan het bellen bent via 4G en je rijdt een gebied in met onvoldoende dekking, dan ga je dit vrijwel meteen merken aan de gesprekskwaliteit. Dit uit zich dan onder andere in de vorm van een robotstem, vertraging en haperingen.

Welke mobiele provider heeft de meeste dekking en welke moet ik kiezen?

We hebben geen uitgesproken mening over welke provider de beste is. Op dit moment heeft KPN de hoogste dekkingsgraad in Nederland (bron: www.4gdekking.nl). Natuurlijk groeit het bereik van 4G met de dag en is het grootste gedeelte van het land gedekt. Dit verschilt echter sterk per provider.

Wat kost 4G bellen?

Het bellen via 4G kost bij 10Telecom niets extra’s. Via onze uitgebreide App kun je via je smartphone bellen en gebeld worden. Als je met klanten belt, zien deze het telefoonnummer van de zaak in plaats van je 06-nummer. Houd er wel rekening mee dat het bellen via 4G ten koste gaat van je databundel. Het verbruik van bellen via 4G is ongeveer 100 kilo bytes per minuut. Als je een uur belt, heb je ongeveer 6 MegaByte verbruikt.

Waar moet ik nog meer rekening mee houden?

De smartphone moet 4G ondersteunen. Neem contact op met je provider voor de juiste toestelinstellingen.

En hoe zit het dan met Vast-mobiel integratie?

Vast en mobiel integratie kan een oplossing zijn als er onvoldoende 4G dekking is. De mobiele telefoon gedraagt zich dan als een intern telefoontoestel. Als er gebeld wordt, dan worden de gesprekken ook via de telefooncentrale afgehandeld. Op deze manier worden er geen doorschakelkosten meer gemaakt vanaf de telefooncentrale naar de mobiele telefoon. Klik hier voor meer informatie over Vast-Mobiel-Integratie.

Wat zijn de voordelen van 4G bellen?

Bellen met hoge geluidskwaliteit.
Bellen en internetten kan tegelijkertijd.
Locatie onafhankelijk bellen en gebeld worden
Geen doorschakelkosten
Bellen en gebeld worden met het telefoonnummer van de zaak
In combinatie met onze App eenvoudig de telefooncentrale te bedienen.

Wat zijn de nadelen van 4G bellen?

Sterk afhankelijk van het 4G bereik
Niet compatibel met elke smartphone
Hoge spraakkwaliteit alleen intern op hetzelfde platform
Niet ondersteund in het buitenland.